اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران:

تمام سرمایه‌گذاری دشمن برای انحراف جوانان است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: دشمن امروز تمام سرمایه‌گذاری خود را برای انحراف جوانان ایران اسلامی به‌کار بسته است.

تمام سرمایه‌گذاری دشمن برای انحراف جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، همایش مطالعه برگزاری یادواره‌های شهدا، تجربه‌های بومی و جهانی صبح امروز با حضور مدیر و مسئولان بنیاد شهید استان مازندران، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه مازندران در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی و اجتماعی بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران برگزار شد.

سرپرست دانشگاه مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه امنیت و آسایش امروزی جامعه ما مدیون جانبازی‌های شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است، گفت: شهدا و ایثارگران سرمایه‌های این نظام اسلامی هستند که دارای جایگاه متعالی نزد پروردگارند.

احمد احمدپور با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) درمورد عظمت و جایگاه شهدا اشاره کرد و ابراز داشت: جایگاه شهدا تفسیر و عظمت خاصی دارد و خوش به حال پدران و مادرانی که با بهره‌گیری از اعتقادات و ارزش‌های اسلامی توانستند فرزندان مکتبی و اعتقادی به ایران اسلامی تقدیم کنند.

وی همچنین به جایگاه جهاد در راه خدا از منظر حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: ایشان خطاب به حضرت زینب (س) فرموده‌اند که خداوند ایمان را جهت طهارت دل شما از شرک منظور کرد و نماز را جهت پاکی قلب از کبر مقرر داشت و جهاد را به عنوان مقام و سربلندی اسلام واجب گردانید.

سرپرست دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه جهاد اسلامی با جنگ‌های عادی و لشکرکشی‌های کشور گشایانه تفاوت دارد و این نوع از جنگ به سپاهیانی با تقوا، خداشناس، بصیر و مکتبی نیازمند است، گفت: مصداق بارز این جهادگران دارای مرتبه نزد خداوند، رزمندگانی هستند که با دست خالی ولی با سلاح ایمان با دعوت امام‌شان لبیک گفتند و با لشکر کفر که از کمک‌های مالی شیوخ عرب و سلاح‌های فوق مدرن و پیشرفته نظامی که از سوی بلوک شرق و بلوک غرب در اختیار صدام قرار می‌گرفت، از میهن اسلامی شان دفاع کردند.

احمدپور با اشاره به توطئه‌های دشمنان این مرز و بوم گفت: دشمن امروز تمام سرمایه‌گذاری خود را برای انحراف جوانان ایران اسلامی به‌کار بسته تا آنها را از راه شهدا و آرمان‌های آنها دور کنند، اما جوانان ما با حضور خود در عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در واقع ادامه دهنده شهدایی هستند که تمام دغدغه شان حفظ تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی بیان داشت: امروز ما نیاز به زنده نگه داشتن راه شهدا و اخلاص شهدای جوانی داریم که با وجود سن کم، اما با شهامت و رشادت به جنگ با دشمن رفتند و جان‌شان را در راه اسلام و نظام جمهوری اسلامی نثار کردند.

احمدپور گفت: وظیفه کنونی جوانان به ویژه دانشجویان اهل فکر و اندیشه چند برابر شده، چرا که باید با هوشیاری کامل در نبرد با سلاح‌های دشمن که این بار در قالب سلاح جنگ نرم وارد میدان شده است به مبارزه برخیزد.

سرپرست دانشگاه مازندران با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: استقبال بی‌نظیر مردم به خصوص جوانان از رهبرشان نمونه‌ای از مردمانی است که در آیه 112 سوره توبه آمده است.

احمدپور با بیان اینکه مردم در هر شرایطی پیروی از ولایت را محور زندگی خود می‌دانند، گفت: دشمنان سعی بسیار دارند تا با سیاه‌نمایی از وضعیت اقتصادی و تحریم‌هایی که علیه ملت ایران به کار بسته‌اند در میان مردم و مسئولان شکاف ایجاد کنند.

وی ادامه داد: سفر مقام معظم رهبری و این استقبال بی‌نظیر مردم بار دیگر به آنان ثابت کرد مردم انقلابی ایران هرگز خود را از رهبر و مقتدایشان و همینطور مسئولان نظام جدا نمی‌دانند.

سرپرست دانشگاه مازندران یادآور شد: امروز به برکت خون شهدا نظام اسلامی ایران در اوج قدرت است و دشمن بعد از شکست در جنگ تحمیلی، در عرصه‌های اقتصادی، تحریم‌های اقتصادی، علم و فن‌آوری، فشارهای سیاسی و در عرصه سیاست نیز توطئه‌های دشمن نقش بر آب شده است.

احمدپور در ارتباط با برگزاری یادواره شهدا اذعان داشت: برگزاری مراسم معنوی یادواره شهدا یکی از گام‌هایی است برای حفظ فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت که می‌تواند روح معنوی ایثار و شهادت را در کالبد جامعه بدمد و قشرهای مختلف مردم را همواره آماده ایثار و از خود گذشتگی کند.

سرپرست دانشگاه مازندران در پایان از همه دانشگاهیان خواست تا با عزمی راسخ جهاد علمی را سرلوحه امور خود قرار دهند تا با دستیابی به خودکفایی‌های بیش از پیش علمی و فنی در جهان و منطقه کسب قدرت کنیم.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول