اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

بزرگترین و مدرن‌ترین مجتمع سردخانه در قم افتتاح شد

خبرگزاری فارس: بزرگترین و مدرن‌ترین مجتمع سردخانه و بسته‌بندی در منطقه با عنوان سردخانه رز بهار در قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

بزرگترین و مدرن‌ترین مجتمع سردخانه در قم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم بزرگترین و مدرن‌ترین مجتمع سردخانه و بسته‌بندی منطقه در قم با عنوان سردخانه رز بهار امشب با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان دامپزشکی و جمعی دیگر از مسئولان استان افتتاح شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشتارگاه بهاران در این مراسم اظهار کرد: تاسیس شرکت کشتارگاه صنعتی بهاران در سال 74 با مشارکت شرکت تعاونی مرغداران و جمع کثیری از پیشکسوتان عرصه طیور قم پیگیری شد.

وی خاطر نشان کرد: عملیات احداث این کشتارگاه در سال 75 آغاز شد و در سال 77 به بهره‌برداری رسید.

احمد آجوادنی ادامه داد: ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات و رعایت اصل بهداشت در اولویت این کشتارگاه بوده است.

وی یادآور شد: تونل انجماد در این کشتارگاه با ظرفیت 40 تن احداث و تجهیز شده و 40 نفر به طور مستقیم و 100 نفر به طور غیرمستقیم در این بخش مشغول فعالیت هستند.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشتارگاه بهاران عنوان داشت: راه‌اندازی کارخانه تبدیل ضایعات کشتارگاهی با ظرفیت 10 تن در روز و اشتغال 30 نفر از دیگر فعالیت‌های شرکت بهاران بوده که نقش مهمی در مسائل زیست محیطی و تولید پروتئین در چرخه غذایی طیور دارد.

وی خاطر نشان کرد: کارخانه تولید یخ با ظرفیت 2 هزار واحد در روز از دیگر فعالیت‌های شرکت کشتارگاه بهاران بوده است.

آجودانی افزود: 500 نفر اشتغال مستقیم و هزار نفر اشتغال غیر مستقیم در این شرکت ایجاد شده است.

وی با اشاره به لوح تقدیرهای شرکت بهاران گفت: لوح‌های کار‌آفرین نمونه، گواهی‌نامه مدیریت کیفیت، گواهی‌نامه مدیریت ایمنی مواد غذایی و گواهی‌نامه سیستم محیط زیست از جمله افتخارات شرکت بهاران است.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشتارگاه بهاران با بیان اینکه استان قم از نظر تولید مرغ و تخم مرغ از رتبه خوبی برخوردار است گفت: بر اساس آمارهای موجود سال 90 از مجموعه 59 هزار تن تخم‌ مرغ و 33 هزار و 200 تن مرغ تولیدی در استان 79 درصد تخم مرغ تولیدی و 24 درصد مرغ تولیدی مازاد نیاز استان بوده است.

وی یادآور شد: بر اساس احساس وظیفه عملیات ساخت و ساز سردخانه و خرید ماشین‌آلات مجهز آغاز و بهترین مصالح ساحتمانی و مدرن‌ترین تجهیزات و ماشین‌آلات برای این سردخانه به کار گرفته شد.

آجودانی عنوان داشت: این مجموعه با سرمایه‌گذاری 70 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال 80 نفر به ثمر رسیده و ظرفیت اشتغال آن تا میزان 300 نفر قابل افزایش است.

وی تصریح کرد: سهم مشارکت بانک ملی استان 9 میلیارد ریال بوده که 12.8 درصد از مجموع سرمایه‌گذاری را تشکیل می‌دهد و باقیمانده از طرف سهامداران تامین شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت کشتارگاه بهاران یادآور شد: این مجموعه با ظرفیت بسته‌بندی و انجماد 100 تن در یک شیفت کاری شش ساعته و قابلیت ذخیره‌سازی و نگهداری 10 هزار تن محصول قابل بهره‌برداری است.

وی با اشاره به بحث استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در مجلس گفت: با توجه به اینکه به پایان دولت دهم نزدیک می‌شویم اگر وزیر استیضاح شود وضعیت بدتر می‌شود بنابراین تقاضامندیم استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به زمان مقتضی موکول شود.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول