اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مؤسسه بنت الهدی خبر داد

ارسال 149 مقاله به همایش «فاطمه زهرا(س) محور حیات طیبه»

خبرگزاری فارس: مدیر مؤسسه بنت الهدی گفت: 149 مقاله به دبیرخانه همایش فاطمه زهرا(س) محور حیات طیبه ارسال شده که از این میان 9 مقاله برتر شناخته شدند.

ارسال 149 مقاله به همایش «فاطمه زهرا(س) محور حیات طیبه»

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام مهدی صفورایی پیش از ظهر امروز در همایش فاطمه زهرا(س) محور حیات طیبه در مؤسسه عالی بنت الهدی اظهار کرد: همایش فاطمه زهرا(س) محور حیات طیبه، در شش محور حیات علمی، حیات معنوی، حیات اجتماعی، حیات سیاسی حضرت زهرا(س) و حیات وی از دیدگاه دیگران از سوی جامعة المصطفی العالمیه فراخوان شده است.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این همایش ادامه داد: در بخش نگاه دیگران تلاش کردیم تا زندگی حضرت زهرا(س) را از نگاه اهل سنت، پیروان دیگر ادیان و ادیبان بررسی کنیم.

مدیر مؤسسه بنت الهدی گفت: گستره این همایش تمام واحدهای جامعة المصطفی العالمیه را در بر گرفته و همه بخش‌هایی که طلاب خواهر در آنها مشغول به تحصیل هستند، امکان ارسال مقاله را داشتند.

وی با اشاره به اینکه این همایش از چهار واحد جامعة المصطفی العالمیه شرکت‌کننده داشته اظهار کرد: مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی و واحدهای جامعة المصطفی العالمیه در عراق، سوریه و مشهد از بخش‌هایی هستند که در این همایش مقاله ارائه داده‌اند.

صفورایی افزود: در این راستا 149 مقاله به دبیرخانه همایش فاطمه زهرا(س) الگوی حیات طیبه فرستاده شد که این مقالات توسط طلاب 12 ملیت جامعة المصطفی العالمیه تألیف شده است.

وی با اشاره به حضور طلابی از 160 کشور در جامعة المصطفی العالمیه خاطر نشان کرد: بیشترین شرکت‌کنندگان این همایش دارای ملیت افغانی هستند.

مدیر مؤسسه بنت الهدی افزود: ملیت عراقی رتبه دوم و پاکستانی رتبه سوم را در زمینه شرکت در همایش داشته‌اند و بیشترین مقالات نیز از مؤسسه بنت الهدی، نمایندگی عراق و نمایندگی سوریه به دبیرخانه همایش رسیده است.

وی با اشاره به معرفی شدن سه قالب پژوهشی برای همایش فاطمه زهرا، اسوه حیات طیبه گفت: مقاله، پایان‌نامه و طرح‌نامه دوره آموزش زبان فارسی از جمله قالب‌هایی بود که طلاب می‌توانستند مقالات خود را در این زمینه ارائه دهند.

صفورایی عنوان داشت: در این همایش از 9 مقاله به عنوان رتبه‌های برتر تقدیر می‌شود ضمن اینکه 12 مقاله نیز شایسته تقدیر شناخته شده‌اند.

وی ادامه داد: این همایش موجب شد برخی از طلاب موضوع سیره و جایگاه فاطمه زهرا(س) را به عنوان موضوع پایان‌نامه یا طرح‌های پژوهشی خود انتخاب کنند که این مسئله گام مثبتی در زمینه پرداختن به معارف و نکات زندگی این بانوی بزرگوار محسوب می‌شود.

مدیر مؤسسه بنت الهدی گفت: برای این همایش 14 نفر از اعضای هیئت علمی گروه‌های مختلف مؤسسه بنت‌الهدی به عنوان داور فعالیت داشتند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول