اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز تولد مولانا؛

یادمان شمس تبریزی در تبریز کلنگ‌زنی میشود

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز از برنامه‌ریزی شهرداری برای کلنگ‌زنی یادمان شمس تبریزی در محل باغ گلستان همزمان با سالروز تولد مولانا خبر داد.

یادمان شمس تبریزی در تبریز کلنگ‌زنی میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین، از نهایی شدن مراحل طراحی و تأیید طرح این یادمان نیز خبر داد و اظهار داشت: با نهایی شدن طرح یادمان شمس تبریزی، احداث این یادمان با انجام مراسم کلنگ‌زنی، وارد فاز اجرایی خواهد شد. 
وی همچنین طراحی و احداث یادمان حضرت شمس در باغ گلستان را در راستای احیای هویت و تاریخ این باغ و مقبره العرفای گلستان که مدفن ده ها عارف و ادیب نام‌آور به شمار می‌رود دانست.
شهردار تبریز افزود: موضوع مهم‌تر این که در مکان یابی این بنا، با توجه به قدمت و اهمیت تاریخی باغ گلستان که بنا بر اسناد و منابع تاریخی موجود، ‌پیش از احداث باغ گلستان، این محل  مقبره‌العرفا و مدفن ده‌ها ادیب‌ و عارف‌ بزرگ بوده، اما سعی شده است با احداث بنای یادمان مذکور‌، گامی در جهت احیای هویت تاریخی تبریز‌، باغ گلستان و مهم‌تر از همه معرفی مجدد این عارف بزرگ جهان اسلام به عنوان پیر و مراد مولانا جلال‌الدین محمد بلخی برداشته شود.
نوین در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: از سوی دیگر وضعیت فعلی باغ گلستان به جهت همجواری با منطقه گجیل‌، ترمینال قدیم و حاکمیت برخی نابسامانی‌های اجتماعی در خود باغ به گونه‌ای است که عملا امکان استفاده و تفرج عموم مردم به ویژه خانواده‌ها و اهالی فرهنگ از آن وجود ندارد، در حالی که با احداث و تکمیل این بنا که در حقیقت مرکزی واقعا فرهنگی، هنری و پژوهشی است و تحت عنوان مرکز و بنیاد شمس شناسی فعالیت خواهد کرد، علاوه بر تبدیل وضعیت موجود باغ گلستان به محیطی کاملا فرهنگی، بسترهای لازم برای استفاده عموم شهروندان، خانواده‌ها، اصحاب فرهنگ و هنر و مهم‌تر از آن گردشگران داخلی و خارجی در این مکان فراهم خواهد شد.
شهردار تبریز بار دیگر تاکید کرد: با توجه به وجود جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد در شهر تبریز تلاش برای بازتعریف مجدد هویت فرهنگی تبریز در دستور کار شهرداری است.
بنای یادمان شمس با هدف معرفی هر چه بیشتر تبریز به عنوان زادگاه حضرت شمس، ایجاد جاذبه‌های گردشگری، احیای هویت تاریخی تبریز و شناساندن ابعاد معنوی و عرفانی این عارف بزرگ قرن ششم هجری در محل باغ گلستان به زودی کلنگ زنی خواهد شد.
اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در سال گذشته با اکثریت قاطع آرا‌، ضمن حمایت از طرح یادمان حضرت شمس‌، بر ضرورت و لزوم احداث این یادمان در محل با غ گلستان تأکید کردند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول