اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز برگزار می‌شود؛

بزرگداشت روز مولانا در اصفهان

خبرگزاری فارس: مسئول نگارخانه آرته اصفهان گفت: به مناسبت بزرگداشت روز مولانا نشستی در نگارخانه آرته اصفهان امروز شنبه 9 مهرماه از ساعت 17تا 19 برگزار می‌شود.

بزرگداشت روز مولانا در اصفهان
مهزاد مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اصفهان اظهار کرد: ترکیه در سال ۱۳۸۴ مصادف با هشتصدمین سال تولد مولانا جلال‌الدین محمد بلخی با پیشنهاد به یونسکو 8 مهرماه به نام روز مولانا نام‌گذاری شد.
وی، ادامه داد: با وجودی که مزار مولانا در ترکیه است و نام‌گذاری روز مولانا بهترین شیوه برای جلب توریست به این کشور شد، ادعای مالکیت این میراث معنوی از آن ترکیه‌ای‌ها شد.
مسئول نگارخانه آرته اصفهان با اشاره به اینکه بیشتر اشعار مولانا به زبان فارسی بوده است، تصریح کرد: فارسی زبان مادری ما ایرانی‌هاست و باید قدر مفاخر ادبی خود را بدانیم و تمامی تلاش خود را برای شناساندن آن به جوانان خود کنیم.
وی تاکید کرد: به این منظور نشستی به مناسبت عصر امروز بزرگداشت روز مولانا را در نگارخانه آرته‌اصفهان از ساعت 17 تا 19 و با سخنرانی آقایان عربیان، هنرمند و خانم حدادگر و با حضور جمع دیگری از اساتید مثنوی پژوه برگزار می‌کنیم.
مشایخی هدف نگارخانه آرته از برگزاری چنین نشستی را ایجاد عشق و علاقه انسان به معنویت و الهیات برای رسیدن به کمال ضروری است و افزود: آشنا شدن با شخصیت مولانا و حکایت‌ها و اشعارش رسیدن به این راه را کوتاه‌تر می‌کند.
به گزارش فارس، علاقه‌مندان برای شرکت در نشست بزرگداشت مولانا در نگارخانه آرته به آپادانا اول کوچه شهید عابدینی شماره 18 بن بست اول سمت راست پلاک 68 مراجعه کنید و یا با تلفن 6614951-0311تماس بگیرند.
انتهای پیام؛/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول