اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت جمعیت هلال احمر استان قم صورت می‌گیرد

برگزاری کنگره علمی حمایت روانی در بلایا و حوادث غیرمترقبه

خبرگزاری فارس: کنگره علمی حمایت روانی اجتماعی در بلایا و حوادث غیرمترقبه به همت مرکز امور جوانان جمعیت هلال احمر قم برگزار می‌شود.

برگزاری کنگره علمی حمایت روانی در بلایا و حوادث غیرمترقبه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، خلیل‌الله سائلی اظهار داشت: هر ساله در جهان حوادث و بلایا منجر به معلولیت‌های جسمی و روانی میلیون‌ها نفر شده و به دنبال آن استرس‌های روانی زیادی به بازماندگان حوادث وارد می‌شود.

وی گفت: سیاستگذاری بهداشتی و اجتماعی نیز در برخورد با این وقایع، عمدتاً معطوف به پیامدهای جسمی و مالی بوده و به عوارض روانی آنها کمتر توجه می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به ایجاد زخم‌های روانی در حوادث گفت: در حوادث غالباً تأثیر روانی بحران‌ها بر افراد آسیب دیده، نادیده گرفته شده و متاسفانه به اثبات رسیده است که زخم‌های روانی به کندی التیام می‌یابد و در بعضی موارد بدون درمان باقی می‌مانند.

وی تصریح کرد: با همت معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان و نیز با همکاری سازمان نظام روان‌شناسی و دانشگاه قم و مرکز مدیریت بحران استانداری قم، کنگره‌ای علمی برای حمایت‌های روانی و اجتماعی در بلایا و حوادث ترتیب داده شده است.

سائلی نقش نهادهای مردم نهاد در حمایت آسیب‌دیدگان از بلایا را یکی از محورهای مقالات ارسالی دانست و عنوان کرد: حمایت روانی، اجتماعی کودکان، سالمندان و بزرگسالان در بلایا و حوادث غیرمترقبه، نقش باورهای دینی و معنوی در حمایت روانی اجتماعی، نقش نگرش اجتماعی فرهنگی در مقابله با استرس پس از ضربه از محورهای عنوان شده برای ارسال مقالات است

همچنین ویژگی شخصیتی افراد مقاوم و تاب‌آوری در برابر بلایا و روش مقابله در بلایا، نقش ملاحظات روانشناحتی فردی و گروهی در حمایت‌های روانی و کمک‌های اولیه روانشناختی و حمایت‌های روانی اجتماعی امدادگران از جمله دیگر محورهای ذکر شده برای ارسال مطالب در کنگره علمی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم مهلت ارسال مقالات را تا پایان آذر ماه سال‌ جاری دانست و اذعان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند مقالات خود را تا پایان آذر ماه امسال به دبیرخانه این همایش در خیابان ساحلی نبش کوچه شماره 7 معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر تحویل و در صورت داشتن سوالات با شماره 7757793 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول