اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کهنوج:

باید اخلاق و رفتار ائمه (ع) را سرلوحه قرار دهیم

خبرگزاری فارس: امام جمعه کهنوج گفت: باید ساده زیستن، ایمان به خدا و اخلاق و رفتار امامان بزرگوار را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

باید اخلاق و رفتار ائمه (ع) را سرلوحه قرار دهیم

حجت‌الاسلام اکبر افشارمنش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهنوج با بیان اینکه امام جواد (ع) در سنین کودکی به امامت و در سن 25 سالگی به شهادت رسیدند، اظهار داشت: ایشان نخستین امامی بود که در دوران کودکی به امامت رسیدند و این موضوع برای شیعیان بسیار سخت بود که چگونه ممکن است کودک خردسالی بتواند، امامت امت اسلامی را به عهده بگیرد.

وی افزود:  وقتی این موضوع را از امام رضا (ع) سئوال کردند، حضرت فرمود، « حضرت عیسی (ع) در گهواره به مقام نبوت منصوب شدند.»

افشارمنش ابراز داشت: در اعتقادات شیعه فرق بین کودکی و بزرگسالی و قبل و بعد از بلوغ در بین ائمه وجود ندارد و آنها دارای علم لدنی و مقام عصمت هستند.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه امام جواد (ع) کودک بودند و در سن کودکی به امامت رسیده بودند ماموران عباسی جلسات متعددی را با علما تشکیل دادند برای اینکه بتوانند امام جواد (ع) را مغلوب کنند اما حضرت عالمانه به تمام سئوالات آنها پاسخ دادند.

افشارمنش به سخنی از امام جواد (ع) اشاره کرد و بیان داشت: ایشان فرمودند، «هر مومنی نیاز به سه چیز دارد، توفیقی از جانب خداوند متعال، کسی که او را نصیحت کند و نفسی که نصیحت بپذیرد.» 

وی با تسلیت شهادت این امام جوان به تمام شیعیان و دلباختگان ایشان خاطرنشان کرد: باید سعی کرد ساده زیستن، ایمان به خدا و اخلاق و رفتار این امامان بزرگوار را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

انتهای پیام/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول