اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سالروز میلاد عالم آل محمد

شهر کریمه غرق در شادی ثامن‌الائمه شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالروز میلاد ثامن‌الحجج حضرت امام رضا شهر مقدس قم غرق در شادی است.

شهر کریمه غرق در شادی ثامن‌الائمه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم همزمان با سالروز میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، عالم آل محمد،‌ امام رضا (ع) شهر مقدس قم غرق در شور و شادی است.

زائران و مجاوران کریمه اهل بیت از شب گذشته در مراسم‌ جشن به مناسبت این روز فرخنده حاضر می‌شوند و در روز شادی اهل بیت (ع) به شادمانی می‌پردازند.

عاشقان و علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت از نقاط دور و نزدیک کشور نیز خود را به شهر مقدس قم رساندند و به بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) مشرف شدند و این روز فرخنده را به خواهر امام هشتم (ع) تبریک می‌گویند.

مراسم مختلفی نیز در سالروز میلاد حضرت ثامن‌الائمه (ع) در مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر حضرت معصومه (س)، بیوت مراجع عظام تقلید، مساجد و حسینیه‌ها قم با حضور اقشار مختلف شیفتگان اهل بیت برپاست.

ایستگاه‌های صلواتی در جای جای شهر قم برپا شده است و از زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) با توزیع شربت و شیرینی پذیرایی می‌شود.

بسیاری از مردم قم نیز در کوچه و محله خود نیز به برپایی جشن میلاد حضرت امام رضا (ع) پرداخته‌اند و این روز مبارک را گرامی داشته و به یکدیگر تبریک می‌گویند.

بنر‌های بزرگ اطلاع‌رسانی مراسم جشن میلاد ثامن‌الحجج با حضور سخنرانان و مداحان مشهور کشوری نیز بر در و دیوار شهر خودنمایی می‌کند و هر کس به نوعی می‌کوشد در شادی مردم در این جشن بزرگ سهیم باشد.

امشب نیز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) به مناسبت میلاد حضرت امام رضا (ع) مراسمی با حضور زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س) برپا می‌شود و مردم در جوار بارگاه ملکوتی خواهر امام هشتم به شادمانی در جشن میلاد برادر می‌پردازند.

با توصیه‌های مراجع و بزرگان دینی توجه به ایجاد معرفت در مردم نسبت به اهل بیت افزایش چشمگیری داشته است به طوریکه بسیاری از برنامه‌هایی که برای جشن میلاد امام هشتم (ع) برپا می‌شود روحانیون فاضلی حضور دارند که به تبیین اهمیت شناخت امام (ع) می‌پردازند.

مراسم و جشن‌های دهه کرامت نیز که از میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز شده است در سالروز میلاد حضرت ثامن‌الحجج (ع) به پایان رسیده است.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول