اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور:

پژوهشکده قدرت نرم در کشور در حال شکل‌گیری است

خبرگزاری فارس: معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور گفت: در حال حاضر پژوهشکده قدرت نرم در سطح کشور در حال شکل‌گیری است و اساتید دانشگاه‌ها به عنوان فرماندهان جنگ نرم باید در راستای تبدیل علم و دانش به مهارت باشند.

پژوهشکده قدرت نرم در کشور در حال شکل‌گیری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رمضان شعبانی‌ساروئی پیش‌ازظهر امروز در نهمین کارگاه آموزش تخصصی جنگ نرم بسیج اساتید استان اظهار کرد: دانشگاه‌های موجود در سطح کشور باید با شناسایی محیط اطراف خود و اهداف دشمن در جنگ نرم به مقابله با تهاجم‌های فرهنگی بپردازند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران در نقشه راه خود پنج گام اصلی را برای دستیابی به اهداف نظام و انقلاب طراحی و مشخص کرده است، ادامه داد: انقلاب‌سازی به عنوان نخستین گام مشخص شده در نقشه راه انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با رهبری امام خمینی(ره) به نخستین عنصر نقشه راه خود و انقلاب‌سازی دست یافته است، تصریح کرد: نظام‌سازی به عنوان گام دوم نقشه راه انقلاب ایران به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه دولت‌سازی نیز به عنوان گام چهارم انقلاب است، اضافه کرد: جامعه‌سازی نیز به عنوان گام چهارم نقشه راه انقلاب تلقی می‌شود که کشور باید در این مسیر با منش، رفتار، سبک، شیوه، فرهنگ و آموزه‌های خود نگاه‌های موجود به جمهوری اسلامی ایران را سامان ببخشد.

شعبانی ساروئی تمدن‌سازی و دستیابی به تمدن امت اسلامی و نوین اسلام را به عنوان گام پنجم نقشه راه انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: تحقق جامعه، دولت و تمدن نوین اسلامی به عنوان سه هدف عمده انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه تحقق جامعه، دولت و تمدن اسلامی در گروی اسلامی شدن دانشگاه‌ها است، افزود: امروز سازمان بسیج اساتید برای دست‌یابی به اهداف انقلاب و ایران اسلامی رسالت‌هایی را بر عهده دارد که توسعه و تبیین گفتمان اسلامی در فضای دانشگاه‌ها از مهم‌ترین این رسالت‌ها تلقی می‌شود.

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور گفت: این سازمان باید در راستای گفتمان‌سازی در فضای دانشگاه‌ها و مطابقت گفتمان دانشگاه با گفتمان انقلاب اسلامی ایران تلاش کند و اسلامی شدن دانشگاه‌ها از مهم‌ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب، نظام و انقلاب اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی همچنین صیانت‌بخشی به دانشگاه و جلوگیری از افکار و ایده‌های ناصواب در دانشگاه‌ها را از مهم‌ترین وظایف مشخص شده برای این سازمان دانست و اظهار کرد: اساتید بسیجی دانشگاه‌های کشور باید همواره در راستای تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) در شناسایی قدرت نرم انقلاب تلاش کنند.

شعبانی‌ساروئی با بیان اینکه بسیجیان موجود در سطح کشور در تمام عرصه‌های کشور شاه‌کلید باز کردن مشکلات موجود در راه انقلاب و ایران اسلامی هستند، ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزش جنگ نرم سبب آشنایی اساتید بسیجی کشور با قدرت نرم، آسیب‌ها و تهدید‌های دشمن در جنگ نرم می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پژوهشکده قدرت نرم در سطح کشور در حال شکل‌گیری است و اساتید دانشگاه‌ها به عنوان فرماندهان جنگ نرم باید در راستای تبدیل علم و دانش به مهارت باشند.

معاون بررسی و تحلیل سازمان بسیج اساتید کشور با تاکید بر اینکه بصیرت‌افزایی باید در فضای عمومی دانشگاه‌ها ایجاد شود، اضافه کرد: گفتمان‌های دانشگاه‌ها باید به گفتمان‌های انقلاب تبدیل شود و اساتید دانشگاه‌ها باید به رسالت خود در این زمینه عمل کنند.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول