اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

مسئولان الگوهای زندگی را از ائمه به جوانان معرفی کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: مسئولان نظام می‌توانند با به کارگیری روش‌ها و ابزارهای مناسب الگوهای زندگی مناسب از جمله سیره امام محمد تقی (ع) را برای جوانان معرفی کنند.

مسئولان الگوهای زندگی را از ائمه به جوانان معرفی کنند

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه امام محمد تقی (ع) برای همه افراد جامعه به ویژه جوانان الگو هستند، اظهار کرد: مسئولان نظام می‌توانند با به کارگیری از روش‌ها و ابزارهای مناسب نحوه زندگی اهل بیت (ع)، علما و بزرگان دینی را به عنوان الگو برای جوانان معرفی کنند.

وی بیان کرد: انسان موجودی اجتماعی است و برای اینکه به درجات و کمالات کامل برسد، باید به دنبال الگو باشد و بتواند با الگوبرداری مطلوب به سعادت دنیوی و اخروی برسد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: اقشار مختلف جامعه با الگوگیری مطلوب در عرصه علمی، اخلاقی و سیره زندگی از امام محمد تقی (ع) و با برنامه‌ریزی مطلوب می‌توانند به اهداف کمالات و سعادت در زندگی برسند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه باید به جوانان الگوهای مناسب را معرفی و آشنا کرد، ابراز کرد: جوانان در زندگی به دنبال الگو هستند تا بتوانند با الگوگیری روش و سیره زندگیشان را همانند آنان کنند از این رو باید سیره و نحوه زندگی اهل بیت (ع) را به جوانان معرفی و آشنا کنیم تا با الگوگیری از اهل بیت (ع) سیره و روش زندگیشان را همانند آنان عملی کنند.

نظری با بیان اینکه آحاد جامعه باید از سیره عملی و رفتاری امام محمد تقی (ع) الگوبرداری کنند، خاطرنشان کرد: اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان می‌توانند با افزایش مطالعات درباره تاریخ زندگی امام محمد جواد (ع) و آگاهی نسبت به زندگی ایشان از این امام بزرگوار الگوبرداری کنند که با تحقق این امر نیز سطح معلومات آنان افزایش و همچنین فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه افزایش می‌یابد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: ساخت فیلم و سریال‌های مذهبی از جمله زندگی‌نامه امامان و بزرگان دین بر اساس مستندات صحیح و درست و پخش آن از رسانه ملی می‌تواند الگوسازی خوبی برای جوانان باشد و همچنین با انجام این امر اقشار مختلف جامعه با نحوه زندگی آنان آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون باید جوانان را با زندگی امام محمد تقی (ع) آشنا کنند، اذعان کرد: آنان با سخنرانی رسا، شیوا و ارائه مطالب به روز می‌توانند معرفت و محبت جوانان را به اهل بیت (ع) بیشتر کنند و تحقق همین امر مشکلات اجتماعی را در جامعه کاهش می‌دهد.

نظری با بیان اینکه جوان بودن و در سن کودکی به امامت رسیدن از دیگر ویژگی‌های امام محمد تقی (ع) است، اظهار کرد: ایشان در همین سن در برابر دشمنان اسلام مقاومت کرده و در راه ترویج دین اسلام از هیچ کاری کوتاهی نمی‌کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: جوانان در این راستا می‌توانند با الگوگیری از امام محمد تقی (ع) در برابر دشمنان اسلام بایستند تا با شکست دادن آنان اسلام را زنده نگه دارند.

امام تقی (ع) در علوم و فنون پیشتاز بودند

وی با بیان اینکه امام جواد‌الائمه (ع ) سال 195 هجری در مدینه متولد شدند، اظهار کرد: ایشان امام نهم شیعیان است که در اواخر ماه ذیقعده سال 220 هجری به شهادت رسیدند و قبر مطهرش در کاظمین است.

این مقام مسئول بیان کرد: امام نهم شیعیان، محمد (ع) معروف به جواد، تقی و رضی بودند که جواد مهم‌ترین القاب معروف ایشان بود و پس از شهادت امام رضا (ع) در اواخر ماه صفر سال 203 هجری مقام امامت را به عهده گرفتند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآور شد: امام محمد تقی (ع) جوان‌ترین امام بودند که در سن 8 سالگی به امامت رسیدند و با 17 سال دوره امامت در سن 25 سالگی به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ایشان کودک بودند از کارهای عبث و بیهوده پرهیز، شعائر اسلام را حفظ و از دین اسلام حراست می‌کردند و همچنین احکام اسلام را تبلیغ، تشریح و مروج می‌دادند.

نظری با اشاره به شخصیت امام محمد تقی (ع) اذعان کرد: صبر، شجاعت، مبارزه با دشمنان اسلام و پاسخگویی به سئوالات علما و مردم از جمله ویژگی‌های این امام بزرگوار بوده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ابراز ‌کرد: امام محمد تقی (ع) در علم و فنون، حکمت، ادب، کمال و عقل نسبت به بزرگان و مشایخ علما پیشتاز بودند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول