اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرمان

نخستین کنگره بین‌المللی انگل‌شناسی ایران آغاز شد

خبرگزاری فارس: نخستین کنگره بین‌المللی و هشتمین همایش سراسری انگل‌شناسی و بیماری‌های انگلی ایران در کرمان آغاز شد.

نخستین کنگره بین‌المللی انگل‌شناسی ایران آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نخستین کنگره بین‌المللی و هشتمین همایش سراسری انگل‌شناسی و بیماری‌های انگلی ایران صبح امروز در مرکز بین‌المللی علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی ماهان کرمان آغاز شد.

ایرج شریفی دبیر این همایش در آیین افتتاحیه اظهار داشت: این کنگره فرصت مغتنمی برای ما است تا با گفت‌وگوی علمی و حضوری بتوانیم زمینه تبادل تجربیات را با دانشمندان کشورهای دیگر فراهم کنیم و پیام آن موجب رشد علمی همه ما و ارتقای سطح علمی جامعه به دنبال دارد.

وی بیان داشت: کمیته علمی همایش برنامه جامعی را طراحی کرده تا آخرین دستاودرهای انگل‌شناسی و بیماری‌های این حوزه را مورد بررسی قرار دهد.

شریفی عنوان کرد: طی دو مرحله مقدماتی و نهایی 800 مقابله به دبیرخانه کنگره پذیرش شد که 87 مورد به دلایل مختلف مورد قبول واقع نشد.

وی افزود: در مجموع طی دو مرحله بررسی در استان و کمیته کشوری کنگره، 670 مقاله به صورت پوستر پذیرفته و 70 مقاله به صورت سخنرانی ارائه شد که 20 سخرانی به عنوان برنامه‌های کلیدی است.

شریفی با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی انگل‌شناسی ایران تصریح کرد: تلاش شده تا از پیشکسوتان بارز کشورهای دیگر از جمله اسپانیا، استرالیا، ترکیه، مالزی، سوئیس، پاکستان و ایران دعوت و تحربیات آنها بهره لازم برده شود.

وی حضور رئیس فدراسیون انگل‌شناسی اروپا از کشور فرانسه، رئیس سابق فدراسیون انگل‌شناسی اروپا را از ویژه‌‌گی‌ها این همایش عنوان کرد و گفت: این همایش نقطه عطفی در ارتباط علمی با این اساتید است.  

دبیر نخستین کنگره بین‌المللی انگل‌شناسی ایران ابراز داشت: وضعیت انگلی در کشور ما طی دو دهه گذشته روند نزولی خوبی را داشته‌ و زیرساخت‌های سلامت در تمام زمینه‌ها فراهم شده است.

شریفی ابراز داشت: عملکرد پزشکان به ویژه انگل‌شناسان تاثیر زیادی بر کاهش بار انگلی در کشور داشته و روند مقالات نیز موید این رابطه مثبت است.

وی افزود: این همایش فرصت مناسبی است تا وضعیت انگلی کشور را در قیاس با جهان داشته باشیم.

به گزارش فارس، نخستین کنگره بین‌المللی و هشتمین همایش سراسری انگل‌شناسی و بیماری‌های انگلی ایران از 25 تا 27 مهر ماه جاری در کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول