اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

سند تحول بدون مشارکت اولیا و مربیان اجرایی نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر و مدیرکل امور مناطق کمتر توسعه یافته و عشایری وزارت آموزش و پرورش گفت: بدون پیوند مستحکم اولیا و مربیان با مدارس و نظام آموزشی امکان اجرایی شدن سند تحول بنیادین وجود ندارد.

سند تحول بدون مشارکت اولیا و مربیان اجرایی نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالرسول شکیبافر عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در پارس‌آباد اظهار داشت: سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش با تلاش مستمر و 20 ساله تهیه و تدوین شده است که بدون مشارکت خانواده‌ها امکان ندارد در اجرای آن موفق باشیم.

وی از این سند به عنوان نقشه راه و نسخه شفابخش نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و افزود: براساس فرمایش مقام معظم رهبری این سند می‌تواند علاج تحول در نظام آموزش و پرورش باشد و بسیاری از نارسایی‌ها و کاستی‌های گذشته را برطرف کرده و جبران کند.

شکیبافر با یادآوری اینکه در نظام تعلیم و تربیت جدید نیازمندی‌ها و بسیاری از مطالبات جامعه از آموزش و پرورش و بالعکس به شایستگی مورد توجه و دقت قرار گرفته است، تصریح کرد: ما بیش از هر زمان دیگر به کیفیت و همچنین ارتقای شاخص‌های بهبود مستمر در این زمینه نیاز داریم تا بتوانیم یک حرکت واقعی و حقیقی را رقم بزنیم.

 

170 هزار دانش‌آموز در مدارس مناطق عشایری تحصیل می‌کنند

به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش عشایری خاطر نشان کرد: در حال حاضر 170 هزار دانش‌آموز اعم از دختر و پسر در مناطق عشایری مشغول تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: براساس نظام جدید آموزشی و با پوشش تحصیلی مناسب امیدواریم کمترین بازمانده از تحصیل را در مناطق عشایری شاهد باشیم و یک پوشش تحصیلی حقیقی را به مطلوبیت مناطق شهری در مناطق دورافتاده روستایی و عشایری نظاره‌گر باشیم.

شکیبافر از تدوین برنامه پنج ساله مطابق با برنامه پنج ساله کشور در حوزه پیشبرد اهداف آموزش و پرورش عشایری خبر داد و بیان کرد: اگر این برنامه پنج ساله در مراجع بالاتر مصوب شود شاهد رشد و شکوفایی کمی و توسعه کیفی در نظام آموزش و پرورش عشایری می‌باشیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود یادآور شد: امروز بیش از هر زمان دیگر آموزش و پرورش به تقویت مؤلفه‌های پرورشی و تربیتی نیاز دارد تا نسل آینده بتوانند جامعه ما را از آسیب‌ها و خطرات مختلف رهایی بخشند.

به گزارش فارس، همزمان با 24 مهر ماه روز پیوند اولیا و مربیان آیین‌های گرامیداشتی در مدارس مختلف استان برگزار شد و به صورت نمادین از اولیا و مربیان پرتلاش تجلیل شد.

 

اولیا و مربیان کانون همدلی مدرسه در آموزش و پرورش متعالی هستند

استاندار اردبیل نیز با صدور پیامی به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان از این حرکت به عنوان نمودی از همکاری دو کانون تأثیرگذار خانواده و دستگاه تعلیم و تربیت یاد کرد.

اکبر نیکزاد در این پیام یادآور شده است: هفته پیوند اولیا و مربیان فرصتی مناسب برای فراهم کردن هر چه بیشتر زمینه‌های همکاری و همدلی بین خانه و مدرسه و زمینه‌ساز کارآمدی هر چه بیشتر در طرح‌ها،‌ برنامه‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی در حوزه آموزش و پرورش است.

وی با اعلام اینکه پیوند اولیا و مربیان با مدارس به سازندگی نسل آینده کمک می‌کند، گفت: همراهی و همدلی و استفاده از توانمندی‌های فکری، علمی، تخصصی و مهارت‌های والدین و مربیان برای تربیت هر چه بهتر سازندگان آینده این کشور مشارکت جدی و همه‌جانبه می‌طلبد که در یک سوی این امر اولیا و در سوی دیگر مربیان قرار دارند.

نیکزاد حاصل ارزشمند این اصل مهم را تربیت نسلی پویا، متعهد، مؤمن، با نشاط، آگاه، دین‌مدار و دانش‌پژوه و همچنین با کفایت در پرتو آموزه‌های غنی مکتب اسلام دانست و بر تقویت این جبهه تاکید کرد.

استاندار اردبیل همچنین شعار سال را با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی یادآور شد و افزود: دستگاه عظیم آموزش و پرورش بزرگ‌ترین نهاد تعلیم و تربیت کشور و استان بیش از پیش سبب بالندگی و رشد همه‌جانبه و تربیت صحیح و اسلامی نسل جوان نیازمند ارتباط همیشگی خانه و مدرسه و پیوند اولیا و مربیان است تا فرزندان سرزمین الهی از دستاوردهای ارزشمند پیوند اولیا و مربیان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول