اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

شبکه‌های ماهواره‌ای برای انحراف جوانان تلاش می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های متعدد در راه انحراف جوانان و دانش‌آموزان و بی‌اعتقاد کردن آنها تلاش می‌کنند،

شبکه‌های ماهواره‌ای برای انحراف جوانان تلاش می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی پیش از ظهر امروز در آیین جشن هفته پیوند اولیا و مربیان در دبیرستان حجاب اختیارآباد کرمان اظهار داشت: بالاترین رکن مجموعه عالم مسئله علم است و در این رابطه همه متولیان جامعه تعلیم و تربیت باید وحدت عمل و نظر داشته‌ و حرف و عمل آنها یکی باشد.

وی گفت: در قرآن کریم 950 بار علم و عالم آمده‌ و مسئله علم بالاترین رکن مجموعه عالم است که نشان دهنده تکامل انسان و رسیدن او به قله‌های رفیع و بلند است.

کمالی افزود: مسئله علم شاه‌بیت اصلی دستگاه تعلیم و تربیت و خانواده است که اگر زیربنای آن به کار مهندسی و عالمانه انجام شود، کلید سعادتمندی دنیا و آخرت را به دست آورده‌اند.

وی تصریح کرد: پیوند اولیا و مربیان باید براساس چارچوب علمی، مذهبی و قرآنی بسته شود، زیرا ما قوی‌ترین فرهنگ و مجموعه کائنات را خدا به ما داده که آنها قرآن مجید،‌ نهج‌البلاغه و عترت هستند که باید از آنها حداکثر استفاده را عملاً ببریم.

کمالی عنوان کرد‌: اولیا و مربیان باید به مسئله تزکیه توجه کنند، زیرا خودسازی را خداوند بسیار مورد عنایت و تأکید قرار داده و در این زمینه تزکیه نسل جدید و نونهالان کشور بسیار مهم و باید در اولویت اول برنامه‌های خانواده و آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی به وحدت بین دستگاه تعلیم و تربیت و خانواده اشاره کرد و گفت: همه متولیان جامعه تعلیم و تربیت باید وحدت عمل و نظر داشته و حرف و عمل آنها یکی باشد.

کمالی به نظام خانواده در غرب اشاره کرد و ابراز داشت: این نظام از هم گسیخته و فروپاشیده است و الگوبرداری ما از آنها صحیح نیست، ملاک ما در تربیت فرزندان قرآن کریم و کلام ائمه معصوم (ع) است.

‌معاون سیاسی‌ امنیتی استاندار کرمان به رشد علمی کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امروز رشد علمی 2.5 سال ما برابر با 800 سال قدیم است و در این شرایط نباید اولیا و مربیان از پیشرفت علم عقب بمانند.

وی به وجود شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های متعدد که در راه انحراف جوانان و دانش‌آموزان و بی‌اعتقاد کردن آنها تلاش می‌کنند، اشاره کرد و گفت: والدین باید از فرزندان خود مراقبت و خود را به علم روز مجهز کنند ‌و در این مسیر برای تربیت فرزندان خود سخت‌گیری نابه‌جا نداشته باشند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول