اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان خبر داد

راهیابی 213 نفر از جوانان گیلان به مسابقات استانی مهارت

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: 633 نفر از جوانان گیلان در مرحله شهرستانی مسابقه‌های ملی با هم رقابت کردند که 213 نفر به مرحله استانی این مسابقه‌ها راه یافتند.

راهیابی 213 نفر از جوانان گیلان به مسابقات استانی مهارت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت رسول شمشادی ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله کشوری مسابقه‌های ملی مهارت در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت اظهار کرد: 633 نفر از جوانان گیلان در مرحله شهرستانی مسابقه‌های ملی با هم رقابت کردند که 213 نفر به مرحله استانی این مسابقه‌ها راه یافتند.

به گفته وی، جوانان دارای مهارت فنی و حرفه‌ای استان در مسابقه‌های مذکور موفق به کسب دو مدال طلا، سه نقره و یک برنز شدند.

شمشادی با بیان اینکه 23 نفر به مرحله کشوری این دوره از مسابقه‌ها راه یافتند، ابراز کرد: مرحله کشوری مسابقه‌های ملی مهارت از 12 تا 20 مهر جاری در البرز و تهران برگزار شد.

وی از شرکت 721 نفر جوانان دارای مهارت فنی و حرفه‌ای کشور در این رقابت‌ها خبر داد و اذعان کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان سال گذشته در مسابقه‌های ملی مهارت در کشور رتبه هشتم را کسب کرده بود اما امسال به جایگاه هفتم کشوری دست یافته است.

این مسئول استفاده از نفرات برتر کشوری به عنوان سرباز معلم، تسهیلات نظام وظیفه برای دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی و بالاتر، کمک هزینه عمره مفرده و ... را از امتیازهای برگزیدگان عنوان کرد.

وی با اشاره به اهداف برگزاری مسابقات ملی‌مهارت خاطرنشان کرد: کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها از جمله اهداف این رقابت‌هاست.

شمشادی شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای بین جوانان و شناسایی کمبودهای آموزشی مهارت را از جمله اهداف مسابقات مذکور برشمرد.

وی شناسایی اهمیت آموزش‌های مهارت و نقش آن در توسعه اقتصادی به عموم مردم و جلب نظر مسئولان را از جمله اهداف برگزاری مسابقه‌های ملی مهارت عنوان کرد. 

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول