اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره هیئت امنا و مؤسسین حوزه‌های علمیه خواهران:

نقش هیئت امنا در حوزه‌های علمیه خواهران پررنگ‌تر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره هیئت امنا و مؤسسین حوزه‌های علمیه خواهران گفت: با توجه بیشتر مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه خواهران به هیئت‌های امنا، نقش هیئت امنا در حوزه‌های علمیه خواهران پررنگ‌تر می‌شود.

نقش هیئت امنا در حوزه‌های علمیه خواهران پررنگ‌تر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ، حجت‌الاسلام سید علی جامعی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی حوزه‌های علمیه تمام مدارس علمیه خواهران باید دارای هیئت امنا باشند تصریح کرد: هیئت امنای برخی مدارس علمیه فعال نیستند که تصمیم داریم با تدابیری هیئت‌های امنا را در این مدارس علمیه نیز فعال کنیم.

وی با اشاره به تنگناهای مالی مدارس علمیه خواهران اضافه کرد: امیدواریم با پررنگ‌تر شدن نقش هیئت امنا در مدارس علمیه خواهران بخش مهمی از این تنگناها برطرف شود.

رئیس اداره هیئت امنا و مؤسسین حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به وظایف و کارکردهای هیئت امنا در حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: پشتیبانی از مدیر مدرسه علمیه در حل مشکلات و تنگناهای مالی مدرسه بر عهده هیئت امنا قرار دارد و این هیئت خود یا با ارتباط با خیرین منابع مالی را جذب می‌کنند تا این مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه هر سه ماه یک بار جلسه هیئت امنا با حضور مدیر مدرسه علمیه تشکیل می‌شود اضافه کرد: در این جلسه مدیر مدرسه گزارشی از فعالیت‌های مدرسه اعلام و مشکلات را عنوان می‌کند تا هیئت امنا مصوباتی برای رفع مشکلات داشته باشد.

حجت‌الاسلام جامعی هیئت امنا را مسئول تامین مکان و ساخت و ساز مدرسه علمیه دانست و گفت: اعضای هیئت امنا که حداقل هفت و حداکثر 9 نفر هستند، حقوقی از بابت عضویت در هیئت امنا دریافت نمی‌کنند و با رایزنی با مراکز مختلف زمینه حضور تبلیغی طلاب و فارغ‌التحصیلان حوزه‌های علمیه خواهران را در این مراکز فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: هیئت‌های امنا بر اجرای امور آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اداری مالی و فعالیت‌های مدیر مدرسه علمیه در چارچوب برنامه‌های ابلاغی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نظارت عالی دارند.

رئیس اداره هیئت امنا و مؤسسین حوزه‌های علمیه خواهران گفت: انتظار می‌رود با افتتاح مدیریت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در استان‌های مختلف هیئت‌های امنا بیش از پیش فعال شوند.

وی افزود: از مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران خواسته شده است تا با حضور در جلسات هیئت امنای مدارس علمیه مختلف ضمن تبیین نقش و جایگاه هیئت‌های امنا این نهادها را نسبت به وظایفشان توجیه کنند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول