اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران انجام شد

بررسی مسائل حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی با حضور آیت‌الله دری

خبرگزاری فارس: مسائل حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی طی جلسه‌ای با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بررسی شد.

بررسی مسائل حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی با حضور آیت‌الله دری

به گزارش خبرگزاری فارس از به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در این جلسه با اشاره به حضور حدود 40 هزار دانشجو و 240 هزار دانش‌آموز در استان مرکزی تصریح کرد: وضعیت حجاب در استان مرکزی مناسب نیست، اما اگر حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در حد کافی در این استان وجود داشته باشد این حوزه‌ها می‌توانند در این زمینه مؤثر باشند.

وی با اشاره به جمعیت شهر اراک اضافه کرد: اگر از ابتدای انقلاب پنج مدرسه علمیه فعال در استان مرکزی وجود داشت و بانوانی عالم را تربیت می‌کرد که هر یک گوشه‌ای از کار را به دوش بکشند، اکنون وضعیت این گونه نبود.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه بر اساس ضوابط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت باید یک مدرسه علمیه خواهران تاسیس شود گفت: بر اساس ضوابط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه باید حدود 20 مدرسه علمیه خواهران در استان مرکزی تاسیس شود که نیمی از آن مربوط به شهر اراک است، اما شهر اراک تنها یک مدرسه علمیه دارد.

وی با اشاره به کمبود امکانات در استان مرکزی اضافه کرد: لازم است مسئولان حمایت ویژه‌ای از استان مرکزی داشته باشند تا شرایطی که مورد نظر مقام معظم رهبری است فراهم شود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به راه‌اندازی مدرسه علمیه خواهران در شهر صنعتی اراک گفت: ساختمان مربوط به این مدرسه علمیه دارای بدهی است که باید بدهی مربوط به آن را پرداخت.

وی با اشاره به ظرفیت سایر شهرهای استان مرکزی برای راه‌اندازی مدارس علمیه خواهران افزود: محلات، دلیجان، تفرش، آشتیان و ساوه شهرهایی هستند که ظرفیت مناسبی برای راه‌اندازی و توسعه حوزه‌های علمیه خواهران دارند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین پیشنهاداتی به منظور ارتقاء روند اجرای امور در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ارائه کرد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول