اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کهگیلویه:

میراث فرهنگی کهگیلویه به اداره مستقل نیاز دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار کهگیلویه گفت: کهگیلویه با سبقه تاریخی و تنوع آب و هوایی و گوناگونی فرهنگ‌ها، ظرفیت بالایی در بخش میراث فرهنگی و گردشگری دارد، بر همین اساس میراث فرهنگی این شهرستان به اداره مستقل نیاز دارد.

میراث فرهنگی کهگیلویه به اداره مستقل نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید ناصر رضایی صبح امروز در حاشیه بازدید از بافت تاریخی دهدشت در جمع کارکنان نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه اظهار کرد: شهرستان کهگیلویه با سبقه تاریخی و تنوع آب و هوایی و گوناگونی فرهنگ‌ها ظرفیت عظیمی در بخش میراث فرهنگی و گردشگری دارد.

فرماندار کهگیلویه گفت: با توجه به ظرفیت‌هایی که در کهگیلویه وجود دارد قطعا وجود نمایندگی نمی‌تواند آنچنان که باید در رشد و ارتقای وضعیت گردشگری مؤثر باشد.

رضایی اصلی‌ترین عامل پیشرفت در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه را ارتقای سطح نمایندگی میراث فرهنگی به اداره مستقل دانست و ابراز امیدواری کرد که با همکاری مسئولان ارشد استانی و اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری این امر هر چه سریع‌تر محقق گردد.

مقام ارشد اجرایی شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه کمبود اعتبارات همواره یکی از دغدغه‌های بزرگ بخش گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه بوده، افزود: کمبود نیروی انسانی متخصص در بدنه این نهاد همواره جای سئوال بود که امیدواریم با استفاده از ظرفیت انسانی توانمندی که در سطح شهرستان کهگیلویه وجود دارد این مسئله نیز برطرف گردد.

رضایی با تقدیر از زحمات مدیرکل اسبق میراث فرهنگی و گردشگری به جهت توجه ویژه‌ای که به بافت تاریخی دهدشت داشتند، تصریح کرد: علی‌رغم پیشرفت‌های خوبی که در این زمینه انجام گرفته ولی باز این بافت تاریخی با مشکلاتی همچون وجود احشام، افراد معتاد دست و پنجه نرم می‌کند.

وی ضعف زیرساخت‌های بخش گردشگری را از دیگر مشکلات شهرستان کهگیلویه در این حوزه عنوان کرد و افزود: تعیین جایگاه جهت برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و نیز راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی می‌تواند در رونق بحث گردشگری و ترویج صنایع دستی در این شهرستان نقش عمده‌ای داشته باشد.

رضایی به کمبود وسایل نقلیه در بخش میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه اشاره کرد و گفت: با توجه به گستره جغرافیای شهرستان کهگیلویه و حجم بالای کارهای این نهاد می‌طلبد که در تأمین این وسایل و تجهیز بیشتر آن نگاه ویژه‌ای انجام گیرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول