اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه علمی و کاربردی مهارت:

رفع بیکاری از طریق توسعه آموزش‌های مهارتی امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه علمی و کاربردی مهارت گفت: رفع معضل بیکاری تنها از طریق توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی امکان‌پذیر است.

رفع بیکاری از طریق توسعه آموزش‌های مهارتی امکان‌پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، علی‌اصغر رستمی‌ابوسعیدی پس از بازدید از 2 مرکز علمی و کاربردی با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، با مدرسان و کارکنان مرکز علمی و کاربردی مهارت‌های پیشرفته این استان نشستی صمیمی داشت.

در این نشست که سه ساعت به‌طول انجامید رئیس موسسه علمی و کاربردی مهارت ضمن تقدیر و قدردانی از مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، به تشریح چارت و منابع تامین اعتبار این موسسه پرداخت.

رستمی‌ابوسعیدی با تاکید بر فرهنگ‌سازی و نهادینه‌کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در بین جوانان و نوجوانان هدف از راه‌اندازی این موسسه را ارتقاء آموزش‌های فنی و مهارتی عنوان کرد و گفت: 70 درصد این آموزش‌ها به‌صورت کاربردی مهارتی است و تنها 30 درصد آن به‌صورت نظری ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که ارتقاء سطح کیفی آموزش‌ها باید در سرلوحه کار آموزش قرار گیرد، گفت: هدف موسسه، آموزش رشته‌های مهارتی مورد نیاز بازار کار است، به گونه‌ای که افراد پس از فارغ‌التحصیل شدن بتوانند با ایجاد کسب و کار، زمینه جذب خود و دیگران را فراهم کنند و در این مسیر مدرک‌گرایی جایی ندارد.

رئیس موسسه علمی و کاربردی مهارت با اشاره به این مطلب که دغدغه اصلی، مشکل بیکاری جوانان است، تصریح کرد: رفع معضل بیکاری تنها از طریق توسعه و ترویج آموزش‌های مهارتی امکان‌پذیر است.

رستمی‌ابوسعیدی با تاکید بر اضافه کردن رشته‌های مهارتی کاملاً جدید و مورد نیاز بازارکار با نگاه ویژه به پتانسیل‌ها و توانمندی‌های استان کرمانشاه، گفت: درصدد هستیم رشته‌هایی را نیز در مقطع کارشناسی ارشد ارائه دهیم.

وی همچنین از تخفیف 50 درصدی شهریه‌های موسسه علمی و کاربردی مهارت برای کارکنان مجموعه فنی و حرفه‌ای خبر داد.

در ادامه این نشست، جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار شد و در پایان مدرسان راهکارها، پیشنهادها و نقطه نظرهای خود را در راستای رفع نواقص و کاستی‌های موجود در مسیر بهبود آموزش‌ها ارائه کردند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول