اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای کاشان خبر داد

اجرای آموزش‌های تقاضامحور در کاشان

خبرگزاری فارس : رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید موسویان شهرستان کاشان از اجرای آموزش‌های نقاضامحور در این شهرستان خبر داد.

اجرای آموزش‌های تقاضامحور در کاشان

محمد الوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: اجرای طرح آموزش‌های تقاضامحوری در مرکز فنی و حرفه‌ای کاشان با هدف آموزش‌های هدفمند حرفه‌های مورد نیاز در بازار کار و هدر نرفتن شهریه‌های آموزشی هنرجویان انجام می‌گیرد.

وی سرانه آموزشی ماهانه هر یک از کارآموزان را یک‌هزار و 600 ریال اعلام کرد و گفت: کارآموز باید در حرفه‌ای آموزش دیده باشد که با اطمینان خاطر در پایان دوره آموزشی بلافاصله جذب بازار کار شود. 

به گفته وی برای اجرای این طرح، مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کاشان با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین کاریابی‌های خصوصی شهرستان در حال نیازسنجی نیروی بازار شهرستان است.

این مسئول یادآور شد: بعد از پایان نیازسنجی بازار کار شهرستان مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان کاشان نیز بر اساس بسته‌های 15 نفری نسبت به آموزش نیروی ماهر اقدام کرده تا ضمن جلوگیری از هدررفت سرمایه‌های مادی و معنوی کارآموزان، نیروی آموزش ‌دیده نیز سریع جذب بازار کار شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح 108 هزار نفر از 320 هزار نفر جمعیت فعال 15 تا 55 سال شهرستان کاشان زیر پوشش قرار می‌گیرند، اظهار داشت: بر اساس آمار به دست آمده حدود هفت درصد از این جمعیت بیکار و مترصد ورود به بازار کار هستند که هیچ اطلاعاتی از داشتن و یا نداشتن مهارت این افراد در دست نیست. 

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهید موسویان شهرستان کاشان متذکر شد: برای شناسایی هفت درصد از افراد بیکار همکاری فرمانداری، مجمع امور صنفی و همچنین اداره‌های بازرگانی، صنایع، تعاون، کار و رفاه اجتماعی به علاوه کاریابی‌های خصوصی و اتاق‌های بازرگانی و صنعت ضروری است.

الوانی تأکید کرد: با ظرفیتی که مرکز فنی و حرفه‌ای کاشان دارد با آموزش این تعداد افراد می‌توان ضمن ایجاد اشتغال برای افراد بیکار نیازهای بازار کار به نیروی ماهر را نیز تأمین کرد.

به گفته وی، این مرکز به دلیل در اختیار داشتن کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای هیچگونه محدودیت آموزشی ندارد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول