اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه خبر داد

برگزاری کارگاه آموزش تعمیر تلفن همراه در اسلام‌آبادغرب

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: کارگاه آموزش تعمیر تلفن همراه در مرکز فنی و حرفه‌ای اسلام‌آبادغرب برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزش تعمیر تلفن همراه در اسلام‌آبادغرب

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، فرشید امیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اسلام‌آبادغرب با توجه به نیاز بازار کار و افراد جویای اشتغال اقدام به برگزاری کارگاه آموزش تعمیر تلفن همراه کرد.

امیری ادامه داد: فراگیران در این کارگاه آموزشی با سرفصل‌هایی، مانند اجزای تشکیل‌دهنده تلفن همراه، اصول اولیه تعمیر تلفن همراه، بررسی قطعات اصلی موبایل، عیب‌یابی و تعمیر آن، تجزیه و تحلیل نقشه‌خوانی، استفاده از دفترچه‌های راهنمای تلفن همراه و تعمیر و تعویض انواع تلفن همراه آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با UIF، مقاومت NTC، وات مقاومت‌های کربنی، مراحل عیب‌یابی در باتری، به‌کارگیری نرم‌افزار و انواع باکس‌های تعمیراتی رایج در بازار، از دیگر مباحثی بود که کارآموزان در این کارگاه آموزشی فراگرفتند.

امیری تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی جدید بر اساس نیازسنجی بازار کار می‌تواند سهم زیادی در جذب کارآموزان داشته باشد.

*کارگاه آموزش کشت گیاهان دارویی در صحنه برگزار شد

امیری تاکید کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان صحنه با هدف فرهنگ‌سازی برای افزایش کشت گیاهان دارویی و ایجاد اشتغال اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی کرد.

وی گفت: با توجه به وجود اراضی مستعد و اقلیم‌های مختلف در استان، کشت و فرآوری گیاهان دارویی با قابلیت تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است.

امیری اظهار کرد: توانایی کاشت گیاهان دارویی، آشنایی با زمان کشت، روش کاشت، شناسایی اصول آماده‌ کردن بذور برای کاشت، آشنایی با عوامل موثر بر انتخاب و محاسبه میزان بذر در هکتار، توانایی آماده‌سازی بستر خاک برای کاشت و آشنایی با زمان آماده‌سازی بستر خاک، شناسایی اصول اضافه‌ کردن کود حیوانی و شیمیایی به خاک و توانایی کاشت، انجام عملیات داشت و برداشت گیاهان دارویی از جمله سرفصل‌هایی بود که در این کارگاه آموزشی به فراگیران ارائه شد.

* درخشش تیم نخبگان مهارتی استان کرمانشاه در سیزدهمین مسابقات ملی مهارت

امیری گفت: مسابقات ملی مهارت هر ساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: تیم اعزامی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه امسال در سیزدهمین مسابقات ملی مهارت توانست یک مدال طلا، سه مدال نقره، یک مدال برنز و هشت دیپلم افتخار برای استان به ارمغان آورد.

وی خاطرنشان کرد: علی رشیدی در رشته نقاشی خودرو موفق به کسب مدال طلا شد، هیوا میرزانیاکان در رشته صافکاری خودرو، یزدان سلیمی و مصطفی جانجانی در رشته طراحی فضای سبز به ‌طور جداگانه حائز سه نشان نقره شدند و حمید اخگر امیرآبادی در رشته تاسیسات الکتریکی، گلایول قبادی در رشته خیاطی، رضا کرانی و وحید سهیلی‌آرا در رشته مکاترونیک، احمدرضا جلیلیان در رشته جوشکاری، محسن اسدپور در رشته مکانیک خودرو، مرجان بالاور در رشته گرافیک و نادیا هادیان در رشته قنادی موفق به کسب دیپلم افتخار این دوره از مسابقات شدند.

* برگزاری کارگاه آموزشی امداد و نجات در مرکز فنی و حرفه‌ای کنگاور

امیری بیان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان کنگاور با هدف ارتقای سطح آگاهی کارکنان و کارآموزان در راستای عملکرد بهتر آنها در هنگام بروز حوادث غیرمترقبه، یک دوره کلاس آموزشی امداد و نجات برگزار کرد.

وی گفت: این کارگاه آموزشی در راستای پیشگیری از سوانح و کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی با همکاری هلال‌احمر شهرستان صحنه در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای این شهرستان برگزار شد.

امیری تصریح کرد: ایجاد آمادگی در کارکنان و کارآموزان و انجام عملکرد مناسب در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی، علل بروز حوادث و انواع آن، مدیریت مقابله با حوادث طبیعی، مراحل مختلف امداد و نجات در صحنه حادثه، عوامل تاثیرگذار در انجام عملیات نجات و حمایت‌های روانی اجتماعی در بلایا و چگونگی انتقال مصدومان از جمله مباحثی بود که در این دوره آموزشی به فراگیران ارائه شد.

وی گفت: آشنایی کار با وسایل امداد و نجات، مدیریت حوادث و نجات مصدومان و آسیب‌دیدگان، شیوه انجام تنفس مصنوعی و احیای مصدوم از دیگر مواردی بود که در این کارگاه آموزش داده شد و در پایان این کارگاه آموزشی با برگزاری آزمون به قبول‌شدگان از سوی هلال‌احمر گواهینامه دوره مذکور اعطا شد.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول