اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل استان قزوین:

دستگاه نظارتی همراه مدیران و دستگاه‌های اجرایی است

خبرگزاری فارس: بازرس کل استان قزوین گفت: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان عالی‌ترین ارگان نظارتی نظام همگام، همراه و در کنار مدیران و دستگاه‌های اجرایی است.

دستگاه نظارتی همراه مدیران و دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بازرسی استان قزوین، محمدحسین یزدان‌پناه در ابتدای دیداری که به مناسبت سالروز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور و با حضور جمعی از کارشناسان این اداره‌کل با استاندار قزوین در دفتر استاندار قزوین برگزار شد، اظهار کرد: حرکت دستگاه‌های مختلف کشور اعم از نظارتی و اجرایی در یک مسیر بوده و هدف دستگاه نظارتی ارتقای کارآمدی دستگاه‌ها، نظارت اثربخش و رضایت‌مندی مردم است.

وی با اشاره به سخنان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص اهمیت امر نظارت بیان کرد: نظارت و بازرسی شبیه یک داروی تلخی است که خیلی ممکن است خوشمان نیاید ولی باید با تدبیر درست و آگاهانه آن را به گونه‌ای شیرین کنیم تا زمینه استقبال و همراهی در دستگاه‌های بازرسی شونده فراهم شود.

بازرس کل استان قزوین با بیان اینکه تأکید ما بر نظارت بیشتر از بازرسی است افزود: در گذشته ذهنیتی که نسبت به سازمان بازرسی وجود داشت، این بود که این سازمان به دنبال نقاط ضعف و صرفاً مچ‌‌گیری است، ولی خوشبختانه در چند سال اخیر با تقویت رویکرد پیشگیری و راهبری زمینه اعتماد سازی در دستگاه‌های اجرایی و تعامل هرچه بیشتر مدیران با دستگاه نظارتی فراهم شده است.

وی ادامه داد: البته علی‌رغم رویکرد پیشگیرانه و اصلاح‌گرایانه اداره‌کل بازرسی بعضاً از برخی دستگاه‌های اجرایی اطلاعاتی می‌رسد که با برداشت‌های غیر منصفانه‌ای عنوان می‌شود، دستگاه نظارتی جلوی ریسک مدیران را گرفته و موجب کندی در روند فعالیت‌های دستگاه می‌شود.

یزدان‌پناه با اشاره به سیاست‌ها و اقدامات اساسی سازمان بازرسی در کشور بیان کرد: راه‌اندازی سامانه معاملات دستگاه‌های اجرایی و نظارت بر مناقصه‌ها و مزایده‌ها همراه با برگزاری جلسات توجیهی آموزشی برای کاربران دستگاه‌ها از جمله این اقدامات بوده که با هدف استقرار در گلوگاه‌های بُروز فساد و جلوگیری از ایجاد سوء جریان در دستگاه‌های اجرایی صورت گرفته است.

وی فراهم شدن زمینه حضور کارشناسان سازمان بازرسی در کمیته اعتبارات بانک‌ها را از دیگر این اقدامات برشمرد و یادآور شد: عدم توجه به ضوابط و مقررات بانکی و رعایت نشدن فرآیندهای قانونی، بانک‌ها را دچار چالش کرده و معوقات قابل توجهی ایجاد کرده است که کارشناسان و بازرسان گروه اقتصادی و زیربنایی اداره‌کل بازرسی با تعامل منطقی با مدیران شبکه بانکی استان موارد لازم و ضروری را به صورت مکتوب و هم به صورت شفاهی برای رفع مشکلات انعکاس داده‌اند.

بازرس کل استان قزوین همچنین در بخش دیگری از سخنانش عملکرد شورای دستگاه‌های نظارتی در استان را مطلوب ارزیابی و تأکید کرد: ایجاد همسویی و همگرایی در بین دستگاه‌های نظارتی و همچنین کمک به مدیریت استان از جمله آثار مهم و تأثیرگذار شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی است.

این مسئول ادامه داد: با توجه به گستره عظیم مأموریت دستگاه نظارتی بهره‌گیری از شبکه بازرسان افتخاری، نیروهای متخصص و کارشناس در بدنه دستگاه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های غیر دولتی به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

یزدان‌پناه با تأکید بر اهمیت حضور و همراهی مردم در انجام هرچه بهتر برنامه‌های بازرسی ادامه داد: همواره در طول انقلاب هر کجا توفیق و موفقیتی داشتیم، مرهون همراهی و کمک مردم بوده است و البته تحقق کامل این امر نیازمند فراهم شدن بسترهای مادی و معنوی لازم است.

وی همچنین گفت: مدیرانی که با دستگاه نظارتی ارتباط و تعامل نزدیک‌تری دارند و در عین حال سعی می‌کنند که توصیه‌ها و مشورت‌های بازرسان و کارشناسان را در سطح دستگاه‌ها عملیاتی کنند، با کم‌ترین تخلف مواجه هستند.

اشاره به راه‌اندازی و نحوه فعالیت سامانه رسیدگی به شکایات و اعلامات سازمان بازرسی کل کشور، بسترهای ارتباطی مردم با اداره‌کل بازرسی و برگزاری کمیسیون‌های علمی و تخصصی با حضور اساتید برجسته دانشگاه‌ها، اعضای هیئت علمی، نخبگان و نیز اهمیت آن برای نهادینه شدن فرهنگ نظارت در جامعه از دیگر مباحث و موضوعات مورد اشاره توسط بازرس کل استان قزوین در این دیدار بود.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول