اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 319

کرمی: تفکیک گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان تعریف شده باشد‌

خبرگزاری فارس: دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: نمایش‌های گروه کودک و نوجوان تفکیک شده اما تعریفی برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

کرمی: تفکیک گروه‌های نمایشی کودک و نوجوان تعریف شده باشد‌

شهرام کرمی در حاشیه اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در جشنواره نوزدهم تئاتر دو گروه کودک و نوجوان تفکیک شدند اما در نوع مخاطب‌شناسی تنها به یک مربع و دایره که نشان از نمایش‌های مختص کودک و نوجوان دارد، اکتفا کرده‌ایم که از سال آینده باید به این امر بیشتر توجه شود.

وی ادامه داد: برخی از نمایش‌ها تفکیک شده، اما تعریفی برای آنها در نظر گرفته نشده است به خصوص نمایش‌های بخش کودک که از اهمیت بسیاری برخوردار است به طوری که برخی از سالن‌ها مشاهده می‌شد که خانواده‌ها با کودکان در یک نمایش نوجوان حضور می‌یافتند.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان یادآور شد: نمایش‌های خردسال برای کودک و نوجوان جذابیت ندارد و به همین علت جای بخش خردسال در جشنواره خالی است که در جشنواره آینده گنجانده می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایش‌های نوجوان باید تأمل برانگیز باشد، ابراز داشت: کارهایی که برای نوجوانان تولید می‌شود باید نوجوان را به فکر وا دارد و با این معیار جداسازی صورت گرفته است.

کرمی با بیان اینکه امسال گام نخست تفکیک گروه‌های نمایشی را برداشتیم، افزود: امسال برای نخستین بار توانستیم نمایش‌ها را تفکیک کنیم اما در سال آینده که بخش خردسال به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اضافه می‌شود، باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد.

وی با اشاره به ثبت جهانی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: در سطح جهان دو سه تا جشنواره معتبر کودک و نوجوان داریم که جشنواره همدان به عنوان بیستمین جشنواره در جهان به عنوان جشنواره‌های سالانه ثبت شد اما مابقی به شکل مقطعی هستند.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان استقبال همدانی‌ها از جشنواره را بی‌نظیر عنوان کرد و گفت: در این جشنواره کودکان و نوجوانان همدان ساعت‌ها پشت درها منتظر اجرای نمایش‌ها بودند که همین بسیار لذت‌بخش بود که چنین علاقه‌ای در بین کودکان و نوجوانان همدانی وجود دارد.

وی با اشاره به حضور استاندار و برخی مسئولان همدان در سالن‌های نمایش، یادآور شد: این نخستین بار بود که شاهد حضور استانداری برای دیدن تئاتر در سالن بودیم که این امر در سیاست‌گذاری‌ها مهم است.

کرمی در پایان در خصوص ماندگاری جشنواره در همدان نیز خاطرنشان کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان متعلق به همدان است و تا زمانی که مردم و مسئولان همدان خواستار برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان باشند، میزبانی این جشنواره به عهده همدان است.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول