اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از ستاد مدیریت بحران پس از سیل ساری گزارش می‌دهد

230 دقیقه خاموشی در ساری بر اثر سیل/برخی مدارس تعطیل شد

خبرگزاری فارس: 230 دقیقه قطعی برق و تعطیلی برخی مدارس تنها گوشه‌ای از مشکلات بارش شدید باران و آبگرفتگی در ساری است.

230 دقیقه خاموشی در ساری بر اثر سیل/برخی مدارس تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، جلسه ستاد مدیریت بحران شهر ساری در فرمانداری ساری بعدازظهر امروز برگزار شد.

محسن مجیدی معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار ساری در این جلسه گفت: شناسایی گره‌ها و علل بروز مشکلات باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: با بررسی کارشناسی از محل حادثه باید نیازمندی‌ها اعلام شود هر چند در قالب مدیریت بحران پیش از این خوب عمل نشده است.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار ساری، بخش‌های چهاردانگه و اجارستاق دچار مشکلات و آسیب‌هایی شده و البته این خرابی‌ها ناشی از بارندگی شدید وزش باد در روستاهای بخش‌های مختلف دیده می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهر ساری نیز بیان داشت: آبگرفتگی منازل روستایی از ساعت دو بامداد امروز شروع شد که پس از اطلاع از موضوع تیم‌های امدادی به محل اعزام شدند.

یدالله داوودی با اشاره به حضور یک تیم امداد و نجات از ساری به بهشهر همچنین از فعالیت دو تیم امدادی دیگر در سطح شهرستان ساری خبر داد و افزود: روستای پرچی‌کلا نیز دچار آبگرفتگی شدید شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 15 دستگاه امدادی و کمک‌رسانی برای رفع مشکل آبگرفتگی و خرابی‌ها در ساری فعالیت دارند.

رئیس امور برق منطقه جنوب ساری نیز از قطعی 230 دقیقه‌ای برق در پنج نقطه از این منطقه خبر داد و تصریح کرد: مسیرهای قابل برق‌رسانی در شبکه در همان دقایق و ساعات ابتدایی آبگرفتگی و قطع ترمیم و اصلاح شد.

رجبعلی طالبیان گفت: بیشتر این خرابی‌ها در اثر سقوط درختان و در مواردی ریزش دیوار بر اثر وزش شدید باد به شبکه‌های برق خسارت زده است.

حمید صدیقی رئیس برق منطقه شمال ساری نیز بیان داشت: هشت گروه از شرکت بهره‌برداری برق برای رفع خاموشی‌ها بسیج شدند.

وی ابراز داشت: صاعقه‌های دیشب نیز خسارات جدی به شبکه برق‌رسانی وارد کرده و البته خواستار پاکسازی حریم‌های شبکه برق توسط شهرداری هستیم.

علیرضا سلیمی معاون آب و فاضلاب روستایی ساری نیز برداشتن دریچه‌های فاضلاب خانگی را یکی از مهم‌ترین دلایل بروز آبگرفتگی معابر دانست و از اعزام تانکرهای آبرسانی به پنج روستای شهرستان ساری خبر داد.

در ادامه اردلان فریدونی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری از تعطیلی چندین کلاس درس بر اثر آبگرفتگی چند مدرسه خبر و متذکر شد: باید بدانیم که این بارش در حد بحران نبوده و باید انتظار وضعیت بدتر از این را نیز داشت.

احمد اسدی کارشناس هواشناسی مازندران نیز اذعان داشت: از سه‌شنبه گذشته وضعیت هوا را گزارش داده بودیم و با ارسال نامه‌ای نیز اطلاع‌رسانی کردیم که مدیریت خوب پیش از حادثه انجام می‌شد.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول