اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از جلسه مدیریت بحران میاندرود گزارش می‌دهد

خسارت 8 میلیارد تومانی سیل در میاندرود مازندران

خبرگزاری فارس: برخی مناطق شهرستان میاندرود در 50 روز گذشته سه مورد طعمه سیل شد که در این حوادث بیش از 8 میلیارد تومان خسارت به ابنیه زیربنایی و معیشتی این منطقه وارد شده است.

خسارت 8 میلیارد تومانی سیل در میاندرود مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، جلسه مدیریت بحران این شهرستان بعدازظهر امروز شنبه در فرمانداری میاندرود برگزار شد.  

در این جلسه که برای جمع‌بندی خسارات سیل بامداد امروز در این شهرستان برگزار شد، علاوه بر فرماندار و نماینده راه و شهرسازی، نمایندگان روستاهای سیل‌زده دارابکلا، جامخانه و اسرم نیز حضور داشتند.

دهیاران و روسای شوراهای روستاهای یاد شده در این جلسه با اشاره به انتظار و توقع مردم در این روستاها از دولت برای حل این مشکلات، خواستار شروع شدن سریع‌تر عملیات عمرانی به منظور مهار آب‌های سطحی شدند.

رئیس شورای اسلامی روستای دارابکلا به عنوان کانون بحران سیل در میاندرود با اشاره به وقوع سه سیل در ماه‌های گذشته در این منطقه و ادامه این خسارات به زندگی مردم تصریح کرد: مردم از ما جواب و تاثیرگذاری می‌خواهند و هرچه ما توضیح می‌دهیم، قانع نمی‌شوند.

سید محسن سجادی در این مورد افزود: مردم به ما می‌گویند شما دروغ می‌گویید و گرنه این پیگیری شما تاثیر داشت.

*استاندار مازندران پیگیر موضوع است

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان میاندرود نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم حق دارند و مسئولان وظیفه‌ای جز حل مشکلات مردم را ندارند، افزود: اما ساخت هرگونه بنا برای این منظور منوط به انجام کار کارشناسی است و نمی‌تونیم بدون آن کاری بکنیم.

علی رجبی با اشاره به اعطای تسهیلات یک میلیون تومانی به 16 منزل مسکونی واقع در مسیر رودخانه دارابکلا افزود: این آمادگی را داریم که منازل دیگری که در مسیر رودخانه قرار دارند را با تسهیلات کم‌بهره یک‌ میلیون تومانی به عقب‌نشینی و آزادسازی حریم رودخانه تشویق و ترغیب کنیم.

فرماندار میاندرود با اشاره به ضرورت آزادسازی حریم رودخانه برای تعریض و انجام عملیات عمرانی متناسب از این روستائیان خواست تا این مسئله را جدی گرفته و برای دریافت تسهیلات مرتبط مراجعه کنند.

وی کم‌هزینه‌ترین،کم تخریب و پرسرعت‌ترین گزینه را در بین پیشنهادهای عمرانی مطروحه قابل انجام دانست و تاکید کرد: یک تیم مجرب از مسئولان و متخصصین بومی با کنکاش درست و جامع این مشکل بهترین راه‌حل‌ها را تهیه کنند تا در کارگروه کارشناسی دیگری با حضور متخصصان بنیاد مسکن، منابع طبیعی و دیگر ارگان‌های مرتبط انتخاب نهایی شود.

* خسارت 11 میلیارد ریالی سیل شب گذشته

نماینده عالی دولت در شهرستان میاندرود در این جلسه با اشاره به پیگیری استاندار مازندران درباره مشکلات مربوط به سیل شهرستان از وارد آمدن 11 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات این شهرستان خبر داد.

وی افزود: 50 راس گوسفند نیز در این حادثه بر اثر برخورد رعد و برق تلف شدند.

در این جلسه پیشنهادات مختلف برای ساخت کانال هدایت آب در روستای دارابکلا در قالب جدی‌ترین مباحث مطرح شد.

* وقوع 3 سیل با 80 میلیارد ریالی خسارت در 50 روز

به گزارش فارس، برخی مناطق شهرستان میاندرود در 50 روز گذشته سه مورد طعمه سیل شده است که در این حوادث بیش از 8 میلیارد تومان خسارت به منازل، مزارع و باغات، ابنیه، پل‌ها، راه‌های روستایی، دامداری و مرغداری‌های این منطقه وارد شده است.

هرچند در جلسه دوم مدیریت بحران این شهرستان پس از سیل دوم شهریور با حضور استاندار مازندران بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار برای جلوگیری از تکرار این حادثه و همچنین رفع خسارات دیده شد اما طولانی شدن زمان شروع به کار عملیات عمرانی و در نتیجه ناملموس بودن آن احتمالاً به دلیل انجام کار کارشناسی همچنین تکرار سیل هر بار بلافاصله پس از شروع بارندگی‌ها موجب گله‌مندی مردم این مناطق شده است.

باید منتظر ماند و دید این انتظار مردم و آن تلاش مسئولان چه موقع به مقصود می‌رسد.

انتهای پیام/آ10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول