اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خسارت اولیه سیل بهشهر 30 میلیارد تومان اعلام شد

خبرگزاری فارس: خسارت اولیه سیل بهشهر 30 میلیارد تومان اعلام شد.

خسارت اولیه سیل بهشهر 30 میلیارد تومان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس، جلسه ستاد بحران شهرستان بهشهر عصر امروز با حضور 17 مدیرکل استان برگزار شد.

این خسارت تنها بخشی از خسارت‌های وارد شده است و خسارت‌های ناشی از لوازم خانگی، کشاورزی و... هنوز ارائه نشده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران در این جلسه با ارائه آمار خسارت وارده در سیل بهشهر گفت: در بحث عمرانی مهم‌ترین عامل و محور پیشگیری است و باید در مرحله اول کار به گونه‌ای انجام شود که بحران صورت نگیرد و به وجود نیاید.

سید عیسی هاشمی بیان کرد: وجود باران 132 میلی‌متری در بهشهر در طول یک ساعت سبب بروز سیل بزرگی شد که باید دست‌اندرکاران در قبل از این واقعه نسبت به این امر پیشگیری می‌کردند.

وی اولویت‌های مهم در حال حاضر را پاکسازی معابر اصلی و سپس معابر فرعی عنوان کرد و افزود: مردم ما نیز باید توجه داشته باشند که در بستر و حریم رودخانه‌ها ساخت و ساز نکنند تا از بروز حادثه‌های بعدی جلوگیری شود.

فرماندار بهشهر نیز در این جلسه با اشاره به آمار ارائه شده در مورد کشته شدگان گفت: در ساعات اولیه آمار کشته‌شدگان هفت نفر عنوان شد که بر اساس آخرین گزارش رسیده این آمار به هشت نفر رسیده است.

محمدرضا البرزی افزود: در حال حاضر شهر به هشت نقطه آسیب‌دیده تقسیم شده است تا امداد‌رسانی در اسرع وقت انجام شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه 180 انشعاب آب شهرستان قطع است، گفت: چهار حلقه چاه از مدار خارج شده و باید در اسرع وقت در این راستا پیگیری لازم انجام شود.

احمدعلی مقیمی بیان کرد: بیمه از دیگر ضروریات لازم در این سیل بوده است که لوازم خانگی در این سیل بیمه نبوده‌اند و باید در این رابطه کمک مناسب صورت گیرد تا از شدت حادثه و مشکلات ناشی از آن کاسته شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود آب آشامیدنی در سطح شهرستان بهشهر خواستار تهیه مناسب آب برای افراد و تهیه غذای مناسب برای افراد آسیب‌دیده در این سیل شد.

مقیمی مهار آب‌های سطحی، لایروبی کانال‌ها و انهار و... را از ضروریات مهم برای حل مشکلات عنوان کرد و یادآور شد: در حوزه زیرساخت‌ها، آب، برق، پل‌ها و... خسارت فراوان داشته‌ایم که باید با همدلی و وفاق در این رابطه اقدام شود و با سرکشی از خانوارهای آسیب‌دیده برای حل مشکلات آنان اقدام شود.

وی گفت: اعتبارات و امکانات استانی برای سیل بهشهر جوابگو نیست و باید امکانات و اعتبارات ملی در این رابطه وارد شود.

در سیل بهشهر در حدود 60 دستگاه خودرو خسارت دیدند، همچنین 1600 مورد آب‌گرفتگی منازل گزارش شده و 50 واحد نیز 80 درصد خسارت برجای گذاشت.

به گزارش فارس، 100 نیروی سپاهی و بسیجی در ساعات اولیه امدادرسانی وارد عمل شدند و مقرر شد 40 اکیپ پنج نفره دیگر نیز در این رابطه در راستای امدادرسانی وارد عمل شوند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول