اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بندرگز:

شدت خسارت سیل سنگین‎تر از گذشته بود/ تلفات جانی نداشتیم

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بندرگز با بیان اینکه شدت خسارت سیل در این شهرستان سنگین‎تر از گذشته بود گفت: بارش شدید باران به بخش‎های منازل مسکونی، کشاورزی و احشام خسارت‎های زیادی وارد کرد اما تلفات جانی نداشتیم.

شدت خسارت سیل سنگین‎تر از گذشته بود/ تلفات جانی نداشتیم

علیرضا عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: هنوز آمار کاملی از میزان خسارت به مردم و کشاورزان ارائه نشده است اما به شهرداری‎ها و بنیاد مسکن اعلام کردیم تا در مدت یک الی دو روز آینده گزارشات خود را به ما اعلام کنند تا بتوانیم از طریق مناسبی بر موضوع مدیریت داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بازدیدی که از برخی از نقاط شهرستان به عمل آمد حاکی از آن بود که بیشتر اسباب و اثاثیه مردم، وسایل کشاورزان و احشام دچار آسیب شدند.

فرماندار بندرگز در خصوص اقدامات انجام شده متذکر شد: هواشناسی و مدیریت بحران شهرستان از طریق فرمانداری به ناپایداری هوا اشاره کردند و ما نیز به تبع این اعلام به تمام بخشداری‎ها و شوراهای شهر و روستا اعلام کردیم تا تمام دستگاه‎ها در آماده‌باش کامل باشند، مردم نیز نسبت به وضعیت اطلاعات خوبی داشتند.

عسگری با بیان اینکه در خصوص بیمه کشاورزی، احشام و حتی منازل مسکونی به مردم تاکید شده بود خاطر نشان کرد: با توجه به خسارت‎هایی که از سیلاب گذشته در سطح شهرستان شاهد بودیم موضوع بیمه به طور موکد اعلام شده بود و خوشبختانه شهردار با همکاری شهروندان، بخشی از محصولات کشاورزی را بیمه کردند.

وی اضافه کرد: امیدواریم فرهنگ‎سازی بیمه به طور فراگیر در بین مردم گسترش پیدا کند تا از این نظر، دولت و مردم متحمل خسارت‎های سنگین نشوند.

فرماندار بندرگز در خصوص تکلیف کسانی که اقدام به بیمه نکرده‎اند و در اثر سیلاب دچار خسارت شدند گفت: طبق سنوات گذشته در مدیریت بحران گلستان یک سری حمایت‎هایی به صورت کمک هزینه به افراد خسارت ‎دیده تعلق می‎گرفت هر چند معتقدیم دولت نباید هر ساله در پرداخت خسارت‎ها ورود پیدا کند.

عسگری با بیان اینکه تا به حال خسارت‎های حوادث توسط دولت پرداخت شده است اظهار داشت: امیدواریم این بار نیز دولت بخشی از این خسارت‎ها را حمایت کند و فکر می‎کنم موضوع بیمه در آینده با توجه به حجم خسارت‎ها خود به خود به یک فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش اداره کل هواشناسی استان گلستان شرایط جوی که با وزش باد شدید، رعد و برق و بارش‎های رگباری از شامگاه جمعه در نقاط مختلف استان آغاز شده تا شامگاه شنبه همچنان ادامه و تا صبح روز یکشنبه به صورت بارش‎های پراکنده خواهد بود.

این سامانه هوایی روز یکشنبه از سطح استان عبور می‎کند و جو گلستان آرام می‎شود.

این بارش‎ها باعث کاهش شش تا 10 درجه‎ای دمای هوا در استان شده که این کاهش دما تا روز یکشنبه نیز ادامه دارد.

بر اساس این گزارش حداکثر سرعت باد شب گذشته در استان در شهرستان علی‎آبادکتول با 97 کیلومتر در ساعت و در گرگان با 90 کیلومتر در ساعت بوده است.

بیشترین میزان بارش در این مدت در روستای لیوان‎شرقی از توابع شهرستان بندرگز در غرب استان با 137 میلی‌متر ثبت شده است.

در این مدت در شهرستان بندرگز 101 میلی‌متر، شهرستان گرگان 73 میلیمتر، شهرستان گنبدکاووس 60 میلی‌متر، شهرستان بندرترکمن 53 میلی‌متر و در شهرستان آزادشهر 52 میلی‌متر باران باریده است.

باران شدید از جمعه شب گذشته، موجب آب گرفتگی در نقاطی از محورهای ارتباطی استان نظیر محور گرگان ـ بندرگز و مینودشت شده است.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی گلستان امروز در اطلاعیه اعلام کرد با حضور مستمر راهداران، آبگرفتگی‎های موجود در راه‎های استان برطرف شده و هم‌اکنون تمام راه‎های گلستان باز و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

این اداره کل به رانندگان توصیه کرد قبل از عبور از محورهای ارتباطی به وی‍ژه محورهای کوهستانی و روستایی گلستان از طریق تلفن گویای 141 و 5 - 2223131 - 0171 مرکز اطلاعات راه‎های استان از وضعیت آنها اطلاع حاصل کنند.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول