اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خاورشهر:

قوه قضائیه با محتکران کالا قاطع برخورد کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه خاورشهر گفت: عده‌ای سوداگر کالاهای اساسی مردم را در انبارها با هدف بالا رفتن نرخ ارز نگه داشته‌اند که این مستلزم برخورد قاطع قوه قضائیه برای مقابله با این سوداگران است.

قوه قضائیه با محتکران کالا قاطع برخورد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید صالح یاسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی عنوان کرد: امام رضا (ع) در سخنی می‌فرمایند «عمل صالح و شایسته را فراموش نکنید، شخص مومن باید برای عبادت و بندگی خداوند کوشش و سعی فراوان داشته باشد.»

امام جمعه خاورشهر تصریح کرد: معیار سعادت، فلاح و رستگاری انسان‌ها دو اصل ایمان و عمل صالح است.

وی ادامه داد: از جمله مسائل اساسی مکتب ما شیعیان حُسن خلق است و حضرت علی (ع) در سخنان خود فرموده‌اند «هیچ زندگی گواراتر از اخلاق نیکو نیست.»

یاسینی به مسئله ارز و نوسانات سکه و دلار در چند هفته اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون مسئله ارز از صرافی‌ها خارج شده است و سرنوشت قیمت ارز را عده‌ای سوداگر در انبارهای کالا رقم می‌زنند.

امام جمعه خاورشهر در ادامه گفت: عده‌ای سوداگر برنج، روغن و دیگر کالاهای اساسی مردم را در انبارها با هدف بالا رفتن نرخ ارز نگه داشته‌اند که این مستلزم برخورد قاطع قوه قضائیه برای مقابله با این سوداگران است.

وی افزود: بی‌شک انبار کردن کالا از سوی این سوداگران سودجو مصداق احتکار و محکوم به مصادره کالا است.

یاسینی تاکید کرد: دشمن قصد دارد با فشار اقتصادی مردم را تسلیم کند که البته هیچ گاه دشمن به اهداف خود نمی‌رسد و امیدوار هستیم مسئولان در این مسیر اقدامات لازم برای تثبیت ارز و تعادل بازار را انجام دهند.

امام جمعه خاورشهر با تبریک هفته نیروی انتظامی به همه زحمت‌کشان و نیروی انتظامی ابراز داشت: زحمات و مرارت‌های این عزیزان بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی یادآور شد: با تلاش ماموران انتظامی شاهد ایجاد امنیت در جامعه هستیم و این عزیزان در سخت‌ترین شرایط برای حفظ امنیت در جامعه تلاش دارند.

یاسینی افزود: نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی است و از ماموران انتظامی انتظار داریم با مهربانی با مردم برخورد کنند.

امام جمعه خاورشهر با اشاره به اینکه قدر دو نعمت سلامتی و امنیت همیشه مجهول است، اذعان داشت: امنیت و سلامتی از ارکان یک جامعه است که اگر به هر کدام از این ارکان خللی وارد شود جامعه دچار مشکل می‌شود.

وی به مسئولیت سنگین نیروی‌ انتظامی در ایجاد نظم و امنیت اشاره و تصریح کرد: نیروی انتظامی کار بزرگی بر عهده دارد چرا که کارشان فصلی نبوده و هر روز درگیر تامین امنیت در جامعه هستید.

یاسینی از خدمات نیروی انتظامی در راه ایجاد امنیت در جامعه تقدیر کرد و گفت: وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیت جسمی و سلامت روح جامعه و مبارزه با تهاجم فرهنگی است و نیروهای مسلح باید با اقتدار، امنیت لازم را فراهم کرده و ‌مردم را به عنوان سر‌مایه اجتماعی به حساب آورند.

امام جمعه خاورشهر در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته به روز ملی مبارزه با بلایای طبیعی اشاره کرد و اذعان داشت: با ایمان و تقوا و عبادت می‌توان بسیاری از بلایای طبیعی را دفع کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با برخی از بلایای طبیعی باید آموزش همگانی ببینیم و همچنین مقاوم‌سازی منازل و ساختمان‌ها نیز از دیگر مواردی است که موجبات کاهش بلایای طبیعی می‌شود.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول