اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای برگزاری همایش آیت جاوید

رئیس قوه قضائیه عصر چهارشنبه به مازندران می‌آید/ سخنرانی پسر برای بزرگداشت پدر

خبرگزاری فارس: آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه کشورمان چهارشنبه هفته جاری برای حضور در بیستمین سالگرد آیت‌الله میرزاهاشم آملی و همایش آیت جاوید به آمل می‌آید.

رئیس قوه قضائیه عصر چهارشنبه به مازندران می‌آید/ سخنرانی پسر برای بزرگداشت پدر

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، رئیس قوه قضائیه کشورمان عصر چهارشنبه این هفته به آمل می‌آید.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی برای شرکت در بیستمین سالگرد پدر بزرگوارشان آیت‌الله میرزاهاشم آملی حضور پیدا می‌کند که این مراسم در قالب همایش "آیت جاوید" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی برگزار می‌شود و رئیس قوه قضائیه در آن سخنرانی کرده و از ویژگی‌ها، خصوصیات بارز و نقش اساسی پدر بزرگوارشان در دنیای علم، فقه و اجتهاد صحبت می‌کند.

آیت‌الله میرزاهاشم آملی یکی از چهره‌های شاخص علمی، فلسفی و عرفانی جهان اسلام بوده است، ایشان به عنوان یکی از مراجع تقلید عالم تشییع صاحب تالیفات و آثار زیادی است که هم‌اکنون این آثار چراغ راه طلاب، فضلا و دانشجویان حوزه علمیه و دانشگاه هستند.

به گزارش فارس، آیت‌الله میرزاهاشم آملی در سال 1278 شمسی در یکی از روستاهای بخش لاریجان در 70 کیلومتری آمل در خانه ساده مرحوم میزامحمد به دنیا آمده است، ایشان پس از فراگیری قرآن و تحصیلات ابتدایی، با استعداد سرشار و عشق به تحصیل علوم دینی، ادبیات عرب و مقدمات علوم دینی را در دیار خود فراگرفت.

وی در حالی که 13 سال داشت برای ادامه تحصیل به تهران عزیمت کرد و در مدرسه علمیه سپهسالار به تحصیل علوم دینی در سطوح عالی پرداخت و در آن جا مورد توجه ویژه شهید مدرس قرار گرفت.

آیت‌الله آملی در سال 1305 شمسی در زندگی پربار خود در محضر اساتید بزرگی همچون آیات عظام حاج شیخ محمدعلی حائری قمی، سید محمدحجت کوه‌کمره‌ای، حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی، میرزا حسین نائینی، آقاضیاءالدین عراقی، سیدابوالحسن اصفهانی و میرزا محمدعلی شاه آبادی حاضر شد.

این عالم بزرگ جهان اسلام در سن 91 سالگی در عصر روز جمعه هفتم اسفند ماه 1371 به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول