اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

سیستان‌وبلوچستان آمادگی انتقال تجربیات خود را به افغانستان دارد

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: استان سیستان‌وبلوچستان آمادگی دارد تا تجربیات خود را در زمینه‌های مختلف به افغانستان منتقل کند.

سیستان‌وبلوچستان آمادگی انتقال تجربیات خود را به افغانستان دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان، حاتم نارویی پیش از ظهر امروز در دیدار با سرکنسول کشور افغانستان در سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: روابط ایران و افغانستان براساس احترام متقابل به ملت‌ها، حسن همجواری و اخوت اسلامی بنا شده است.

وی با بیان اینکه ایران و افغانستان دارای اشتراکات فراوانی در بسیاری از زمینه‌ها هستند، افزود: کشورمان حسن نیت خود را به افغانستان ثابت کرده و در تمام شرایط در کنار ملت و دولت افغانستان بوده است.

استاندار سیستان‌وبلوچستان با اشاره به رویکرد دولت در توسعه و تقویت روابط استانی با استان‌های کشورهای همجوار بیان کرد: در قالب این رویکرد، همکاری خوبی بین سیستان‌وبلوچستان با کشورهای هدف از جمله افغانستان صورت پذیرفته است.

نارویی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران بر‌اساس آموزه‌های دینی خود با تمام کشورهای دنیا غیر از رژیم صهیونیستی که خواهان روابط باشند، ارتباط دارد و در این میان کشورهای مسلمان و به ویژه همسایه از اولویت برخوردارند.

وی با اشاره به حجم بالای مبادلات تجاری بین دو کشور گفت: کشورهای مسلمان باید خواسته‌های یکدیگر را با توجه به وسعت و گستردگی جهان اسلام، مرتفع و نیازهای خود برای تعامل با کشورهای غربی را به حداقل برسانند.

مقام عالی دولت در استان با اشاره به ظرفیت‌ها و مزیت‌های استان در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی افزود: این استان آمادگی دارد تا تجربیات خود را در زمینه‌‌های مختلف به افغانستان منتقل کند.

نارویی در ادامه روان‌سازی و کاهش زمان توقف کامیون‌های تزانزیتی و صادراتی در مرزها را مهم‌ترین اصل برای ایجاد تجارتی آسان بین دو کشور همسایه عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به حجم بالای تردد کامیون‌های ترانزیتی و صادراتی کالا در پایانه مرزی میلک، امکان افزایش سرعت تردد کامیون‌های ترانزیتی را فراهم کرده‌ایم تا باعث کاهش حجم ترافیک و مدت زمان توقف کامیون‌ها در مرز شود.

محمدظاهر نورستانی سر کنسول افغانستان در سیستان‌وبلوچستان نیز در این نشست مبادلات تجاری و ترانزیت کالا از ایران را در تأمین مایحتاج نیازهای مردم کشورش مهم دانست و تسهیل تردد اتباع، رانندگان و تجار افغانی از مرزها و صدور روادید برای آنان را خواستار شد.

وی در پایان برای توسعه همکاری‌های متقابل بین سیستان‌وبلوچستان با افغانستان در بخش‌های گوناگون فرهنگی، اقتصادی و بازرگانی اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول