اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

روابط ایران و هند ریشه در عمق تاریخ دارد

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: رواﺑﻂ ایران و هند ﻋﺎﻃﻔی و ﻓﺮهنگی اﺳﺖ و ریشه در ﻋﻤﻖ ﺗﺎریخ دارد و دو کشور همواره دوﺳﺖ و همکار ﺑﻮده‌اﻧﺪ.

روابط ایران و هند ریشه در عمق تاریخ دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حاتم نارویی پیش از ظهر امروز در دیدار با کنسول هند اظهار داشت: ایران و هند باید به عنوان قدرت‌های مؤثر منطقه که دارای دیدگاه‌های تقریبا مشترکی هستند به همکاری و تعامل درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌الملل بپردازند.

وی روابط ایران و هند را بسیار عمیق توصیف کرد و افزود: روابط بین دو کشور به هزاران سال قبل برمی‌گردد، و به همین دلیل هند برای ما کشور متفاوتی محسوب می‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نزدیکی دو ملت از درون مراودات علما، اندیشمندان و شاعران دو کشور در طول تاریخ به وجود آمده است که سرمایه‌ای برای ساختن آینده‌ای بهتر به شمار می‌رود بیان داشت: با توجه به تحولات امروز جهان، همکاری‌های ایران و هند بیش از گذشته اهمیت پیدا خواهد کرد.

نارویی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط روز افزون با هند ندارد، عنوان داشت: دو کشور می‌توانند در زمینه‌های انرژی، تجارت، اقتصاد و تبادل تجربیات علمی و فناوری نوین همکاری‌های مناسبی با یکدیگر داشته باشند.

* برقراری پرواز هوایی زاهدان ـ دهلی نو

سوجیت کومارداس کنسول هند نیز در ادامه این دیدار از تسهیلات فراهم‌شده برای هندی‌های مقیم زاهدان و زندگی همراه با آرامش آنان در کنار شهروندان استان از دولت ایران قدردانی کرد.

وی گفت: روابط حسنه تنها محدود به مسائل داخلی نیست و ایران و هند در سطح بین‌المللی نیز سیاست‌های حمایتی همسویی دارند.

کومارداس با اشاره به تعدد سفرهای مردم این استان به هند برای انجام امور تحصیلی، پزشکی و دارویی، بازرگانی و غیره خواستار برقراری پرواز هوایی زاهدان به دهلی‌نو شد.

در این دیدار، کنسول هند ضمن ارائه پیشنهاداتی، آمادگی خود را برای توسعه مناسبات اقتصادی و فرهنگی میان استان سیستان و بلوچستان و کشور هندوستان اعلام داشت.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول