اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بروجن:

2 میلیون گردشگر از بروجن بازدید کردند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بروجن از ورود 2 میلیون مسافر و گردشگر به این شهرستان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

2 میلیون گردشگر از بروجن بازدید کردند

فتاح کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: ایران به تصدیق سازمان یونسکو، از نظر وجود آثار تاریخی و فرهنگی در میان هشت کشور نخست جهان جای دارد و از منظر جاذبه‌های اکوتوریسمی و تنوع اقلیمی جزو پنج کشور برتر دنیاست.

وی افزود: طبیعت چهار فصل ایران، وجود دریا، کویر، چشمه‌های آب گرم، حیات‌وحش متنوع و انحصاری، جاذبه‌های گردشگری مذهبی و تمدن 7 هزار ساله، این قابلیت را به ایران بخشیده است که در ردیف‌های نخست گردشگری جهان حرف نخست را بزند.

کرمی از ظرفیت گردشگری به‌عنوان عامل مهم رشد اقتصادی، اجتماعی و توسعه پایدار کشور نام برد، گفت: بی‌شک پایان‌پذیر بودن ذخایر و منابع اقتصادی، کشورهای مختلف را بر آن داشت تا برای کسب درآمد بیشتر، به صنایع اشتغال‌زا و پرمنفعت روی آورند، در این میان، صنعت گردشگری سومین فعالیت اقتصادی پیشرو و در حال توسعه است که پس از صنعت نفت و خودروسازی، باعث افزایش درآمد بسیاری از کشورهای دنیا گشته است.

فرماندار شهرستان بروجن از ورود بیش از 2 میلیون مسافر و گردشگر به این شهرستان در شش ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: بازگشایی محور خوزستان و وجود مناطق مختلف گردشگری در این شهرستان عامل جذب مسافران و گردشگران بسیار به این شهرستان شده است.

وی با اشاره به مناطق گردشگری این شهرستان، افزود: امامزاده حمزه علی، تالاب چغاخور، تالاب گندمان، سیاسرد بروجن از جمله این مناطق گردشگری محسوب می‎شود.

کرمی ورود مسافر و گردشگر را در ایجاد اشتغالزایی این شهرستان موثر دانست و گفت: به منظور تحقق برنامه‌های دولت باید فرصت را مغتنم دانست و با استفاده از سیستم درست تبلیغات از جمله تهیه بروشورها، فیلم‌ها و نقشه استان‌ها به زبان‌های مختلف، برای شناساندن جاذبه‌های گردشگری این شهرستان و استان اقدام کنیم.

وی با اشاره به راهکارهای موثر در راستای توسعه صنعت گردشگری، افزود: مرمت و احیای اماکن تاریخی و حفظ و ارتقای محیط زیست و جاذبه‌های طبیعی، بهبود کیفیت خدمات و محصولات ارایه شده به مسافران با در نظر گرفتن روحیه آنها، رعایت حقوق و برقراری امنیت جانی و مالی گردشگران خارجی به وسیله پلیس گردشگری، تقویت شبکه‌های ماهواره‌ای، رادیویی و تلویزیونی جهانی، تقویت جایگاه ایران در امور بین‌الملل با راهکارهای مناسب از جمله این راهکارها محسوب می‎شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول