اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک - 255

دبیر جشنواره تئاتر کودک به عیادت نصرالله عبادی رفت

خبرگزاری فارس: در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، مسئولان جشنواره از هنرمند پیشکسوت تئاتر همدان عیادت کردند.

دبیر جشنواره تئاتر کودک به عیادت نصرالله عبادی رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از همدان، شهرام کرمی دبیر جشنواره نوزدهم به اتفاق مدیران بخش‌های مختلف جشنواره و مسئولان ستاد برگزاری جشنواره در همدان از نصرالله عبادی هنرمند پیشکسوت تئاتر همدان که پیش از برگزاری جشنواره تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته است عیادت کردند.

در این بازدید گروهی، شهرام کرمی، محمدرضا الوند، کریم اکبری مبارکه، بهزاد صدیقی، علی‌اکبر طرخان، مهدی حاجیان و از ستاد استان همدان فیض‌منش، جوادی، کبودرآهنگی، فرجی، رحیمی و... حضور داشتند.

 

* استقبال از نمایش‌های بخش بین‌الملل

پنجمین روز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان نیز در حالی سپری شد که استقبال از نمایش‌ها کاملاً چشمگیر بود. در این روز نمایش «باغ‌های پلاستیکی» کار کشور ایتالیا با استقبال گسترده مخاطبان همراه شد.

نمایش «تک نواز» کار کشور اسپانیا نیز که بخش زیادی از مخاطبان را به سالن پلاتو بوعلی‌سینا کشانده بود در حالی اجرا شد که در هر اجرا دو برابر ظرفیت سالن تماشاگر داشت.

با هماهنگی مسئولان سالن قطعات موکتی که از قبل تهیه شده بود روی زمین گسترده شده و از تماشاگران کودک و نوجوان خواسته شد تا روی آن بنشینند تا ارتباط نزدیک‌تری با عروسک‌های ماریونت آن داشته باشند.

این نمایش ارتباط کامل و موفقی با مخاطبان خود برقرار کرده بود.

در این روز ستاد اجرایی جشنواره با اجرای تمهیدات لازم از ازدحام مردم پشت درها کاست به طوری که با وجود افزایش جمعیت مشتاق تئاتر در سالن‌های نمایش آرامش و نظم حکمفرما بود.

 

* ورک‌شاپ نوجوانان و شیوه‌ای برای مربیان

جلسه پایانی ورک‌شاپ «نمایش قصه‌گو» با حضور جمع زیادی از هنرمندان و صاحب‌نظران تئاتر و تئاتر کودک برگزار شد و طی آن آناهیتا غنی‌زاده در تشریح این کارگاه گفت: این شیوه‌کاری برای مربیان بسیار کارآمد است.

آناهیتا غنی‌زاده که در این دوره از جشنواره کارگاه «نمایش قصه‌گو» را با تعدادی از کودکان همدانی برگزار کرده بود، اظهار داشت: نمایش قصه‌گو، تکنیکی است که از دل نمایش خلاق بیرون آمده است. این تکنیک از روش قصه‌گویی همراه با نقاشی استفاده می‌کند و در پایان هم منجر به تولید نمایشی عروسکی می‌شود.

غنی‌زاده با اشاره به اهمیت انتخاب قصه در این شیوه نمایشی ادامه داد: دو سال است که بر شاهنامه فردوسی کار می‌کنم و قصه‌های زیادی از دل آن بیرون کشیدم؛ در این کارگاه هم قصه زال و سیمرغ را انتخاب کردیم چون تخیل بچه‌ها را فعال می‌کرد.

وی یادآور شد: البته شاهنامه برای بزرگسالان نوشته شده و هدف من این بود که این بچه‌ها در کودکی با این اثر آشنا شوند تا در بزرگسالی به سراغش بروند یعنی نوعی تلنگر خوشایند را مدنظر داشتم.

این کارگردان تئاتر در ادامه به تشریح روند برگزاری این کارگاه پرداخت و افزود: سعی کردیم با استفاده از موسیقی زنده و افکت‌های مختلف، تغییری در قصه اصلی بدهیم.

غنی‌زاده اضافه کرد: می‌توانیم از این شیوه کاری برای تربیت مربیان‌مان استفاده کنیم چون بسیار کارآمد است همچنان‌ که خانواده‌های بچه‌ها بسیار علاقه‌مندند تا این شیوه در مدارس هم به کار گرفته شود تا به پرورش هرچه بهتر بچه‌ها کمک کند.

در پایان این نشست بچه‌های شرکت‌کننده در کارگاه، با حضور در صحنه، چند بیت از شاهنامه را که از بر کرده بودند، اجرا کردند. 

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول