اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان تاکید کرد

تلاش برای یافتن بازارهای جدید بین‎المللی برای میگوی گلستان

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان از صادرات میگوی استان به چهار کشور اسپانیا، امارات، لبنان و مصر خبر داد و گفت: به دنبال توسعه پرورش میگو در گلستان و یافتن بازارهای جدید بین‎المللی هستیم.

تلاش برای یافتن بازارهای جدید بین‎المللی برای میگوی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، جواد قناعت با اشاره به اینکه سایت پرورش میگو از مهم‌ترین پروژه‎های استان گلستان است اظهار داشت: سایت پرورش میگو یکی از پروژه‎ها و طرح‎های مهم استان است که با هدف حمایت از تولید ملی، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه صادرات غیرنفتی توسعه می‎یابد.

وی با بیان اینکه با انتقال آب دریا به سایت گمیشان که نیاز به اعتبار قابل توجهی دارد زمینه برای توسعه هر چه بیشتر سایت فراهم شود افزود: در منطقه گمیشان ظرفیت‎های بسیار خوبی برای میگوی پرورشی وجود دارد و شیلات گلستان توانست آب شور دریا و زمین زراعی کم‎بازده را به فرصتی برای تولید و ارزآوری تبدیل کند.

قناعت خاطر نشان کرد: در حال پیگیری مجوزهای لازم هستیم تا از منابع مختلف بتوانیم اعتبارات مورد نیاز را تامین کنیم و زیرساخت‎های لازم را برای سرمایه‎گذاران آماده کنیم.

استاندار گلستان بیان داشت: پیگیری‎های خوبی از سوی وزارت جهاد کشاورزی، نمایندگان استان و شیلات استان انجام شده که امیدواریم به زودی شاهد رونق هر چه بیشتر منطقه باشیم.

این مسئول ادامه داد: گام‎های خوبی در این زمینه برداشته شده تا بتوانیم از ظرفیت‌های استان استفاده کنیم و قطعا با ادامه این رویه میزان اشتغال شهرستان گمیشان مرتفع شده و حتی زمینه برای اشتغال شهرستان‎های همجوار نیز فراهم می‎شود.

وی در پایان کاهش صید غیرمجاز در دریا، استفاده بهینه از آب دریا و مزارع کم‎بازده و شوره‎زارها را از دیگر برنامه‎های شیلاتی استان دانست که در دستور کار مسئولان این بخش قرار دارد.

انتهای پیام/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول