اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سالانه

600 میلیون ریال برای آب‌رسانی سیار 14 روستای گناباد هزینه می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس امور آب و فاضلاب روستایی گناباد گفت: در حال حاضر 14 روستای گناباد با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شود که در سال بیش از 600 میلیون ریال برای آبرسانی سیار هزینه می‌شود.

600 میلیون ریال برای آب‌رسانی سیار 14 روستای گناباد هزینه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، عمار اسماعیلیان ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به نیاز مردم مناطق روستایی برخی از پروژه‌های در دست اجرا بین 120 تا 410 درصد بیش از تعهدات موافقتنامه‌های مبادله شده پیشرفت داشته است.

وی افزود: هدف از اجرای این پروژه‌ها لزوم توجه مضاعف به محرومیت‌زدایی و همچنین تحقق اهداف دولت در ارتباط با اجرای عدالت اجتماعی است.

اسماعیلیان افزود: مهاجرت معکوس به روستاها، تامین سلامت غذایی از طریق در اختیار داشتن آب پایداری و سالم، بهبود وضعیت بهداشتی، بهبود وضعیت رفاه و معیشتی روستائیان و افزایش شاخص امید به زندگی، رشد و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در روستاها از دیگر اهداف این پروژه‌ها است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 14 روستای این شهرستان با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شود که در سال بیش از 600 میلیون ریال برای آبرسانی سیار هزینه می‌شود.

رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی گناباد افزود: دلیل آبرسانی سیار به این روستاها کمی جمعیـت و نبود شبکه، آبرسانی به صورت توزیع است و اجرای پروژه‌های آبرسانی به این روستا در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

اسماعیلیان گفت: شاخص بهره‌مندی جمعیت روستائی شهرستان گناباد از آب لوله کشی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، 18 درصد بوده که این شاخص در سال 84 به 47 درصد ارتقا و طول دولت نهم و دهم به 96 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اجرا تعداد روستایی که با تانکر سیار آب‌رسانی صورت می‌شود به هفت روستا کاهش یافت.

اسماعیلیان تصریح کرد: چهار پروژه آب‌رسانی در روستاهای این شهرستان در حال اجراست که تاکنون بین 71 تا 94 درصد پیشرفت داشته است.

رئیس امور آب و فاضلاب گناباد افزود: برای این تعداد پروژه بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبار استانی پیش‌بینی شده است.

وی گفت: با توجه به وجود امکانات در صورت پرداخت به موقع اعتبار مصوب شده پیش‌بینی می‌شود که این پروژه‌ها تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری شود.

اسماعیلیان افزود: تاکنون حدود 28 درصد اعتبارات تخصیص یافته است و با توجه به این، پروژه‌های مذکور از پیشرفت بسیار مناسبی برخوردار است.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول