اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان برنامه پنجم توسعه صورت می‌گیرد

افزایش کانون‌های مساجد کشور به 22 هزار کانون

خبرگزاری فارس: مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از افزایش کانون‌های مساجد کشور به 22 هزار کانون خبر داد.

افزایش کانون‌های مساجد کشور به 22 هزار کانون

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام حمیدرضا سلیمانی پنج‌شنبه‌شب در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس که با عنوان "همپای محراب" در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) برگزار شد، با اشاره به همزمانی افتتاح این نمایشگاه با آغاز هفته دولت و نیز هفته جهانی مسجد، اظهار داشت: تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در مقطعی 2 هزار و 400 کانون بود که امروز با حمایت‌های دولت نهم و دهم این تعداد به بیش از 14 هزار کانون افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: بر اساس سیاست‌گذاری‌های انجام شده تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد کانون‌های مساجد کشور به 22 هزار کانون افزایش می‌یابد.

سلیمانی با اشاره به نامگذاری سال 91 از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب توجه به تولید ایرانی را تنها به تولیدات صنعتی و کشاورزی منوط نکرده‌اند و ما باید به طریق اولی در بحث فرهنگی وارد شویم.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تصریح کرد: اگر دوستان مسجدی در راه تولید فرهنگی هستند باید قدر این دوستان را دانست چرا که اکنون دشمنان با برنامه‌های نرم خود سعی می‌کنند زمینه خدشه‌دار کردن افکار کودکان ما را به وجود آورند.

وی خطاب به اصحاب مساجد گفت: بچه‌های مسجدی امروز باید میدان‌دار فعالیت‌های فرهنگی باشند که اگر چنین نباشد دشمن با برنامه‌های مسموم مجازی خود جوانان ما را به سمت و سوی خود می‌کشد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون‌های مساجد فارس در جوار بارگاه ملکوتی حضرت احمدبن موسی (ع)، تصریح کرد: این نمایشگاه از نظر زمان و مکان برگزاری آن کمالاتی دارد که واقع شدن آن در بارگاه مقدس حضرت احمدبن موسی شاه‌چراغ (ع)، یکی از ویژگی‌های آن است.

به گزارش فارس، نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس همزمان با هفته جهانی مسجد شامل 30 غرفه به همت کانون‌ها و اصحاب فرهنگی مساجد تا هشتم شهریورماه جاری در جوار بارگاه ملکوتی حضرت احمدبن موسی (ع) دایر است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول