اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان جمعیت جوانان هلال احمر صورت گرفت

مراسم رونمایی از خط ملی مهرگویان در قزوین

خبرگزاری فارس: سامانه تلفنی مهرگویان ویژه قصه‌گویی برای کودکان کشور در مراسمی با حضور رئیس سازمان جمعیت جوانان هلال احمر در قزوین رونمایی شد.

مراسم رونمایی از خط ملی مهرگویان در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین این سامانه به همت جمعیت هلال احمر و با هدف آموزش نکات ایمنی در قالب قصه، داستان و شعر به کودکان راه‌اندازی شده و از امروز کودکان همه مناطق ایران می‌توانند با تماس با این سامانه قصه مورد نظر خود را گوش کنند.

در مراسمی که به مناسبت روز جهانی کودک و با حضور محمد جعفریان رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور امروز در قزوین برگزار شد، این سامانه تلفنی رونمایی شد.

برای راه‌اندازی سامانه تلفن گویا 120 خط تلفنی و 500 کد قصه اختصاص داده شده و از این پس کودکان می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن 0216427 و وارد کردن کد قصه مورد نظر، قصه‌های مورد علاقه خود را گوش کنند.

جعفریان در حاشیه این مراسم گفت: خط مهرگویان با هدف قصه‌گویی برای کودکان در زمینه امداد راه‌اندازی شده و علاوه بر آن معرفی وسایل امداد برای بزرگسالان و شناخت جغرافیای مناطق مختلف ایران در آن گنجانده شده است. 

قصه زلزله در خانه مورچه‌ها و موش‌ها و خانه تکانی از جمله 200 قصه پیش‌بینی شده در این سامانه است.

به گفته محمد جعفریان کد قصه‌های این سامانه در دفترچه‌هایی منتشر و از طریق مهدهای کودک سراسر کشور در اختیار خانواده‌ها و کودکان قرار گرفته است.

به گفته محمد جعفریان رئیس سازمان جوانان هلال احمر، این سازمان هزینه‌ای بابت ارائه این سرویس دریافت نمی‌کند اما هزینه تماس از شهرهای مختلف با این سامانه بر اساس تعرفه مخابرات خواهد بود و رایگان نیست.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول