اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان:

دولت ارز کوپنی به فعالان اقتصادی واقعی عرضه کند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در صورتی که اقتصاد ایران در وضعیت مناسبی قرار گیرد بحران اقتصادی اروپا فرصت طلایی برای جذب سرمایه‌های سرگردان است.

دولت ارز کوپنی به فعالان اقتصادی واقعی عرضه کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان اصفهان، سید رسول رنجبران در بیستمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق اصفهان با بیان اینکه می‌توان زمینه جذب سرمایه‌های خارجی را فراهم کرد، افزود: با توجه به تأثیرپذیری و وابستگی کمتر اقتصاد ایران نسبت به رویدادهای جهانی، ایران می‌تواند در شرایط کنونی زمینه جذب سرمایه‌گذاری بسیاری را فراهم کند.

وی با اشاره به فعالیت کشور عربستان و قطر در جذب سرمایه در راستای انجام پروژه‌های ساختمانی اظهار کرد: این دو کشور از شرایط اقتصادی اروپا بیشترین بهره را برای انجام زیرساخت‌های ساختمانی خود در بخش‌های مختلف انجام می‌دهند، چرا که می‌توانند پروژه‌های بزرگ را بدون پرداخت وجه به صورت فاینانس خارجی و با کم‌ترین قیمت بر عهده بگیرند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی به تشکیل شورای گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی در سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: این شورا می‌تواند نقش مهمی در رفع مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی در شرایط کنونی داشته باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط اقتصادی جهان برآورد شده بود که تا پایان سال میلادی 2012 نرخ رشد اقتصادی به 6.3 تا 9.3 درصد برسد، افزود: در حال حاضر نرخ رشد به 2.3درصد رسیده، همچنین حجم صادرات جهانی پیش‌بینی شده بین 5 تا 7.5 درصد، اکنون به 4 درصد رسیده است.

رنجبران با اشاره به بحران یورو و مشکلات اقتصادی چند کشور این حوزه گفت: اروپاییان بسیار عاقلانه در مسائل اقتصادی رفتار می‌کنند و نمی‌گذارند یورو، پول واحد اروپا به شکست منجر شود.

وی اجرای سیاست‌های ریاضتی دولت‌های اروپایی و همراهی مردم در این کشورها را قابل توجه دانست و بیان کرد: در اروپا اگر سیاست ریاضت اقتصادی از سوی دولت اعلام شود اغلب مردم خود را ملزم به رعایت آن می‌کنند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان به خروج سرمایه‌های اقتصادی از اروپا و حرکت آن به کشور چین و کشورهای آسیای جنوب‌شرقی اشاره کرد و گفت: در شرایط نوسانات نرخ ارز، دولت باید ارز را به صورت کوپنی به فعالان اقتصادی واقعی عرضه کند.

انتهای پیام/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول