اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور حمایت از حادثه‌دیدگان زلزله صورت گرفت

احداث 6500 واحد مسکونی موقت در استان آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم از ساخت 6 هزار و 500 واحد مسکونی موقت برای حمایت از حادثه‌دیدگان زلزله استان آذربایجان شرقی خبر داد.

احداث 6500 واحد مسکونی موقت در استان آذربایجان شرقی

محسن اروجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به بیان کمک‌های انجام شده از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری قم به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی اشاره و ابراز کرد: پس از اعلام رسمی زلزله در این استان پنج دستگاه آمبولانس به همراه 17 نفر امدادگر در ساعت 24 شب وقوع زلزله برای امدادرسانی به منطقه زلزله‌زده اعزام شدند.

وی در ادامه از اعزام هفت گروه امدادی با اقلام غذایی برای توزیع بین زلزله‌زدگان خبر داد و بیان کرد: سه دستگاه لودر نیز برای آواربرداری این منطقه از سوی این اداره کل در استان قم به تبریز اعزام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم ادامه داد: سه دستگاه تریلر به همراه 23 دستگاه کامیون کمپرسی با همت شهرداری قم، اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان قم برای آواربرداری به مناطق زلزله‌زده اعزام شد.

وی به دیگر کمک‌های این اداره کل به زلزله‌زدگان آذربایجان اشاره و ابراز کرد: دو دستگاه بابکت، 10 دستگاه خودروی شاسی بلند، یک دستگاه موتورسیکلت و دو دستگاه بیل بکهو نیز به این منطقه ارسال شد.

اروجی از اعزام هفت دوره گروه 50 نفری نیروی انسانی با تجهیزات کامل برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی خبر داد.

وی در ادامه به همکاری این اداره کل با بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: برای ساخت 20 واحد مسکونی 200 نفر به این منطقه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با بیان اینکه خون از جمله اقلامی بود که برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان زلزله استان آذربایجان شرقی ارسال شد تصریح کرد: 350 واحد کیسه خون از قم به این استان ارسال شد.

وی از اعزام دو گروه 17 نفره از هیئت‌های مذهبی برای بازتوانی روحی و روانی آسیب دیدگان خبر داد و گفت: 75 هیئت مذهبی دیگر نیز برای حضور در حوادث غیر مترقبه با همکاری جهاد دانشگاهی استان قم آموزش‌های لازم را برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان فرا گرفتند.

اروجی به تشکیل کمیته مردمی برای جمع‌آوری کمک برای بازسازی مساجد، مدارس و مراکز درمانی در استان قم اشاره و تصریح کرد: در هفته همبستگی مردم قم با زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی نیز کمک‌های مالی زیادی جمع‌آوری شد.

وی خاطر نشان کرد: با نظارت و مدیریت دقیق در اجرای عملیات‌هایی که بر عهده اداره کل مدیریت بحران استانداری قم بود 6 هزار و 500 واحد مسکونی موقت و 6 هزار واحد دامی در شهرستان‌های ورزقان، اهر تبریز و کلیبر احداث شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول