اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان البرز خبر داد

دستگیری اعضای باند جعل مدارک تحصیلی/ اعتراف به 300 فقره جعل

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس آگاهی استان البرز از انهدام اعضای یک باند حرفه‌ای جعل مدارک تحصیلی و اعتراف به 300 فقره جعل در این خصوص خبر داد.

دستگیری اعضای باند جعل مدارک تحصیلی/ اعتراف به 300 فقره جعل

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری پلیس البرز، حمیدرضا گل‌صباحی گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت اعضای یک باند حرفه‌ای درباره صدور مدرک تحصیلی (دیپلم) پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: تیمی ویژه از کارآگاهان متخصص و مجرب پلیس آگاهی پس از بررسی موضوع و احراز صحت و سقم گزارش، دریافتند که فردی به نام (یاسر –ع) پس از دریافت 25 میلیون ریال از اشخاص مختلف برای آنها گواهی پایان تحصیلات متوسطه (دیپلم) صادر می‌کند.

گل‌صباحی افزود: ماموران پس از شناسایی محل اختفای این فرد در رجایی شهر کرج با هماهنگی مراجع قضایی در یک عملیات پلیسی متهم نامبرده را دستگیر و در بازرسی از منزل وی تعداد شش برگ گواهی مدرک دیپلم و تصاویر زیادی از اوراق هویتی متقاضیان، 15برگ گواهی موقت دیپلم و دو گرم شیره تریاک کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی‌های ماموران خود را مشاور و مدرس مدارس غیر انتفاعی معرفی کرده و منکر هر گونه صدور گواهی مدرک تحصیلی می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه متهم مصرانه هر گونه جرمی را در زمینه جعل مدارک تحصیلی قبول نداشته و اتهامات مربوط به خود را انکار می‌کرد بنابراین یک تیم ویژه از افسران زبده پلیس آگاهی مامور تحقیق در زمینه شناسایی تمامی صاحبان مدارک تحصیلی که اخیرا مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‌اند، شده و پس از شناسایی یکایک آنها نامبردگان را احضار و پس از تحقیق از آنها و در مواجه حضوری با متهم، او را شناسایی کردند.

وی ادامه داد: صاحبان مدارک جعلی اقرار کردند که پس از آشنا شدن با «یاسر-ع» با پرداخت وجوه مختلف از 20 میلیون الی 25 میلیون ریال به وی و با مراجعه به یکی از شهرهای شمالی و ثبت‌نام در آنجا بدون اینکه در آزمون پایان ترم شرکت کنند گواهی موقت و یا گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه (دیپلم) برای آنها صادر شده است.

گل‌صباحی افزود: پس از اعتراف صاحبان مدارک در نهایت نامبرده به جرم خود اعتراف کرده و گفت: از طریق برخی از دوستانش با مسئولان دو دبیرستان غیر انتفاعی آشنا و با پرداخت 7 میلیون ریال برای هر مدرک، پس از شش ماه مدارک جعلی تحویل وی می‌شده است .

رئیس پلیس آگاهی استان البرز اذعان داشت: با توجه به اعترافات متهم و تحقیقات نامحسوس ماموران منزل افراد مورد نظر در یکی از شهرهای شمالی شناسایی شد و پس از هماهنگی با مقام قضایی تیمی از کارآگاهان به آن شهرستان اعزام و پس از چندین روز تعقیب و مراقبت از منزل این افراد طی دو عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری متهمان شده و آنها را جهت بازجویی‌های بیشتر به پلیس آگاهی استان البرز منتقل کردند.

وی در پایان متذکر شد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های ماموران اعتراف کردند که بنا به درخواست «یاسر – ع» تا کنون 300 فقره گواهی موقت و گواهینامه پایان تحصیلات متوسطه (دیپلم) صادر شده است.

گفتنی است، متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آنجا روانه زندان شدند.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول