اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گلپایگان خبر داد

دستگیری یک گروه شکارچی حرفه‌ای در پناهگاه حیات وحش موته

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست گلپایگان از دستگیری یک گروه شکارچی متخلف حرفه‌ای در پناهگاه حیات وحش موته خبر داد.

دستگیری یک گروه شکارچی حرفه‌ای در پناهگاه حیات وحش موته

مرتضی جمشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان اظهار کرد: مأموران اداره حفاظت محیط زیست گلپایگان مستقر در پناهگاه حیات وحش موته روز گذشته موفق شدند یک گروه شکارچی متخلف حرفه‌ای و با سابقه را که بی‌رحمانه اقدام به شکار آهوان منطقه حیات وحش موته می‌کردند را در یک عملیات تعقیب و گریز در نیمه‌های شب دستگیر کنند.

وی گفت: از این گروه متخلف سه رأس بره آهو، یک رأس آهوی نر، یک دستگاه موتورسیکلت تریل اماراتی غیرمجاز و یک قبضه اسلحه تک لول قاچاق کشف و ضبط کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گلپایگان یادآور شد: با توجه به ماده 16 قانون شکار و صید و همچنین حمل اسلحه و مهمات قاچاق، اداره حفاظت محیط زیست خواهان رسیدگی و اشد مجازات برای آنها شده است.

وی بیان کرد: این متخلفان با در اختیار داشتن موتورسیکلت قوی بارها توسط مأموران حفاظت محیط زیست حیات وحش موته مورد تعقیب قرار گرفته بودند که هر بار به دلیل گستردگی و شرایط توپوگرافی منطقه موفق به فرار شده بودند تا اینکه شب گذشته در یک عملیات گسترده تعقیب و گریز دستگیر شدند.

جمشیدیان با اشاره به اینکه پناهگاه حیات وحش موته، زیستگاه مناسبی برای گونه‌های جانوری قوچ و میش وحشی، کل و بز و آهو است، افزود: در این منطقه، علاوه بر چهار هزار رأس قوچ و میش وحشی بیش از پنج هزار رأس کل، بز و آهو، زیست می‌کنند و این پناهگاه یکی از مناطق حفاظت ‌شده با تنوع زیستی غنی در سطح کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول