اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر:

ترویج امر به معروف نیازمند نقشه راه است

خبرگزاری فارس: معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: برای ترویج و توسعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید نقشه راه داده شود.

ترویج امر به معروف نیازمند نقشه راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام محمد مهاجر ظهر امروز در نخستین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان‌های فارس، اصفهان و یزد اظهار داشت: امر به معروف یک امر عقلی است و تنها به ایرانیان، شیعه و مسلمانان اختصاص ندارد بلکه شامل تمام انسان‌ها می‌شود.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر لازمه یک زندگی مناسب است، بر ضرورت نهادینه‌کردن این فریضه تاکید کرد و گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات موجود در جامعه حل می‌شود.

وی افزود: ما در یک جامعه انسانی زندگی می‌کنیم و برای زندگی در چنین جامعه‌ای نیازمند اجرای قوانین به منظور ترویج امر به معروف و نهی از منکر هستیم.

مهاجر اضافه کرد: با صبر پیشه کردن به طور حتم پیشرفت می‌کنیم اما باید بدانیم که در این پیشرفت چه می‌خواهیم.

وی گفت: اصل کار ارشاد پایش و نظارت بر امور فرهنگی است که زیربنای جامعه را تشکیل می‌دهد.

معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: کار فرهنگی و ارشاد، آینده بچه‌های ماست و باید این فضا را بیابیم و آماده کنیم.

وی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان گفت: با وجود هجمه‌های فراوان بیرون از کشور، برخی فیلم‌ها در داخل ساخته می‌شود که ممکن است نکاتی داشته باشند که هر چند عمدی نیست اما آثار بدی را به جا می‌گذارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: گروهی لازم است این کار پایش را انجام دهند و باید اندازه‌ها را بدانیم و در این راستا، آموزش و نوع آن مهم است.

وی با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر نباید اصرار داشت بلکه باید تکرار کرد، ادامه داد: گروه‌های مختلفی باید کار پایش را انجام دهند چراکه هر از گاهی مشاهده شده است به عنوان مثال یک کتاب قبل از چاپ از فیلترهای مختلف می‌گذرد اما پس از انتشار مشکلاتی را می‌بینیم که ناشی از پایش کتاب توسط نیروها و گروه‌های محدود بوده است.

مهاجر ادامه داد: باید قبل از انتشار فیلم، تئاتر، کتاب و تمام آثار فرهنگی چنان با دقت بررسی و پایش شوند که پس از آن مجبور نشویم نیمه راه آثار را جمع یا کار را متوقف کنیم.

وی در ادامه ایام ماه محرم و صفر، ایام‌الله دهه فجر و مسافرت‌های نوروزی را فرصت مناسبی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد و از مدیران کل ادارات ارشاد و فرهنگ اسلامی خواست از این فرصت‌ها بهترین بهره را ببرند.

به گزارش فارس، نخستین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان‌های فارس، اصفهان و یزد در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول