اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

علم شیمی ضامن حیات بشر است

خبرگزاری فارس: استاندار کرمان با بیان اینکه تمام زندگی و حیات بشر از علم شیمی است، گفت: این علم ضامن حیات بشر است.

علم شیمی ضامن حیات بشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، اسماعیل نجار پیش از ظهر امروز در آیین آغاز به کار دهمین همایش ملی شیمی پیام‌نور اظهار داشت: ارسال 850 مقاله به این همایش و حضور یک‌هزار میهمان فرهیخته عرصه شیمی در استان کرمان مایه مباهات و افتخار است.

وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری دهمین همایش ملی شیمی پیام‌نور دستاورد بسیار خوبی برای ایران و استان کرمان در زمینه تولید علم داشته باشد.

نجار با اشاره به اینکه تمام زندگی و حیات بشر از شیمی است، ابراز داشت: حجم بالای مقاله و ارزش‌ گذاشتن به این علم و حضور استادان عرصه شیمی نشان از اهمیت علم شیمی در زندگی بشر دارد.

وی افزود: جابربن‌حیان، ابوریحان‌بیرونی، ابوعلی‌سینا و رازی برای گسترش علم شیمی به عنوان ضامن حیات بشر تلاش‌های فراوانی کرده‌اند و این تلاش توسط فرهیختگان ایرانی همچنان ادامه دارد.

نجار تصریح کرد: در معارف دینی ما بر فراگیری علم و دانش و یادگیری دانش‌های سودمند تاکید فراوان شده که شیمی یکی از این علوم است.

مقام عالی استان با بیان اینکه دین اسلام تمام افراد بشر را برای یاد دادن و آموختن سفارش کرده است، افزود: امام علی (ع) می‌فرماید "علم سلطان است" و هر کس که علم دارد دارای بزرگی و اقتدار است.

نجار با اشاره به اینکه علم و دانش در هر زمینه‌ای قدرت است، عنوان کرد: هر کس به علم دست یابد زیر سلطه قرار نمی‌گیرد و علم و دانش به معنای اقتدار و عزت است و ایران در جایگاه رفیعی از علم و عزت ایستاده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: علمی مفید است که در خدمت بشر و برای آسایش و راحتی افراد باشد در غیر این صورت به ضرر مردم است.

وی خاطرنشان کرد: علم باید سعادت بشر را تأمین کند و اسلام این نوع علم را مورد تأکید قرار داده و تلاش برای گسترش آن را خواستار شده است.

نجار بمباران شیمیایی حلبچه را نمونه‌ای از علم مضر در دنیا برشمرد و اذعان داشت: در این بمباران نه تنها به بشر بلکه به حیوانات هم رحم نشد.

وی اذعان داشت: علمی که مشکلات جامعه را حل کند و موجب عزت و استقلال جامعه شود و انسان را به خدا نزدیک کند، علم نافعی است.

نجار با اشاره به روایتی از رسول‌الله (ص) در مورد برتری عالم بر عابد عنوان کرد: عالم باید مسیر هدایت، آسایش و آرامش جامعه را فراهم کند.

وی با بیان اینکه یک عالم در نزد خدا از یک ‌هزار شهید گرامی‌تر است، تصریح کرد: در دفاع مقدس با تمام وجود دیدیم که عالمان شهدا را هدایت کردند و با فرمان امام خمینی (ره) رزمندگان به سمت جبهه‌ها می‌رفتند و جان خود را فدا می‌کردند.

نجار با اشاره به اینکه ایران به جایگاه علمی خود در سند چشم‌انداز دست یافته است، افزود: این امر بیانگر جایگاه دانشمندان ما است که امیدوارم این روند ادامه یابد و به جایگاهی در پیشرفت علم برسیم که همه تمام دنیا به ایران اسلامی بدوزند.

استاندار کرمان اذعان داشت: غربی‌ها علم ما را گرفتند و علوم ترجمه شده‌ای را به ما تحویل دادند.

به گزارش فارس، دهمین همایش ملی شیمی پیام‌نور از 19 تا 21 مهر ماه در محل دانشگاه پیام‌نور مرکز کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ب10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول