اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شانزدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان آسیا

تیم والیبال جوانان ایران در مرحله حذفی با تایلند رقابت می‌کند

خبرگزاری فارس: در شانزدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان آسیا، تیم ملی والیبال جوانان ایران در مرحله حذفی نیمه‌نهایی با تیم‌ ملی والیبال جوانان تایلند رقابت می‌کند.

تیم والیبال جوانان ایران در مرحله حذفی با تایلند رقابت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، تیم‌های والیبال جوانان ایران، استرالیا، ژاپن، تایلند، هندوستان، چین تایپه، چین و کره جنوبی با کسب بیشترین امتیاز در چهار گروه، عنوان هشت تیم برتر مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا را به خود اختصاص دادند.

تیم‌های ژاپن، چین، ایران، چین تایپه و تایلند در سومین روز شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا به پیروزی رسیدند تا دور مقدماتی این رقابت‌ها با 15 دیدار به پایان برسد.

شانزدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان آسیا انتخابی جام جهانی با حضور 13 تیم از شش تا 14 مهرماه سال جاری به میزبانی ارومیه، مهد والیبال آسیا در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه و سه هزار نفری شهیدان آهن‌دوست برگزار می‌شود.

با توجه به انصراف تیم‌های قطر، پاکستان و کویت از شرکت در این دوره از مسابقات، کشورهای جمهوری اسلامی ایران، چین، کره جنوبی، قزاقستان، تاجیکستان، چین تایپه، استرالیا، ازبکستان، ژاپن، تایلند، سریلانکا، هندوستان و افغانستان 13 تیم

شرکت‌کننده در این رقابت‌ها هستند و سه تیم برتر این دوره از مسابقات جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب می‌کنند.

شهر ارومیه به عنوان مهد والیبال آسیا پیش از این طی سال 89 میزبان مسابقات والیبال کاپ مردان آسیا و مسابقات والیبال دانش آموزان آسیا در سال 90 بوده و هم‌اکنون به واسطه ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و رفاهی لازم میزبانی شانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی آسیا انتخابی جام‌جهانی را پذیرفت.

مرحله یک هشتم شانزدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان آسیا به میزبانی ارومیه در روزهای نهم و دهم مهرماه با برگزاری 11 دیدار و با حضورهای تیم‌های ملی جوانان کشورهای قزاقستان، هند، ازبکستان، چین‌تایپه، استرالیا، ژاپن، تایلند و ایران پیگیری شد.

نتایج مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات به این صورت رقم خورد:

قزاقستان سه– افغانستان صفر، کره جنوبی صفر – ژاپن سه، هندوستان سه– استرالیا دو، ایران سه – چین تایپه یک،

چین سه– تایلند صفر، استرالیا یک – چین تایپه سه، کره جنوبی سه – تایلند صفر، سری‌لانکا سه - قزاقستان یک،

ترکمنستان سه – ازبکستان یک، ایران سه- هندوستان صفر و ژاپن سه – چین صفر.

هشت تیم برتر این دور از رقابت‌ها به دو گروه E شامل ایران، هند، استرالیا و چین تایپه و گروه F شامل ژاپن، چین، کره جنوبی و تایلند تقسیم‌بندی شدند و در مرحله بعدی تیم‌های اول هر گروه با تیم‌های رده چهارم و تیم‌های رده دوم با تیم‌های رده سوم رقابت می‌کنند.

بعد از اتمام مرحله یک‌هشتم نهایی تیم‌ها روز سه‌شنبه 11 مهرماه به استراحت می‌پردازند و از فردا مرحله حذفی رقابت‌ها آغاز می‌شود.

در مرحله حذفی نیمه‌نهایی تیم‌ ملی کشورمان به مصاف تایلند می‌رود، ژاپن با استرالیا مسابقه می‌دهد و تیم‌های چین تایپه با چین و کره جنوبی با هندوستان برای کسب چهار عنوان اولی و جواز حضور در مسابقات جام جهانی والیبال جوانان به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول