اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان:

لجبازی‌های آمریکا با ایران، پلیدی آنها را برای همه دنیا روشن کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در خروج شبکه تروریستی منافقین از لیست تروریست‌ها گفت: لجبازی‌های آمریکا با ایران، پلیدی و پستی آنها را برای همه دنیا روشن می‌کند.

لجبازی‌های آمریکا با ایران، پلیدی آنها را برای همه دنیا روشن کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبائی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به هفته نیروی انتظامی و تلاش‌های این نیرو در حفظ امنیت کشور از خدمات این نیرو تقدیر و اظهار کرد: هر ساعت خدمت به مردم به اندازه چندین سال عبادت است و خدمت به مردم باید به مانند عبادت در میان مسئولان شناخته شود.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های هفته و روز دامپزشک، خدمات این قشر از جامعه را مهم دانست و گفت: دامپزشکان انسان‌هایی هستند که مخفیانه به جامعه خدمت می‌کنند و خدمت آنان کمتر از پزشکان نیست و پیشگیری از بروز بیماری‌ها وظیفه‌ای است که بر عهده ایشان نهاده شده و خدماتشان جای تقدیر دارد.

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به مناسبت چهارشنبه پیش رو با عنوان روز زیارتی حضرت رضا(ع) به ذکر روایتی از این امام پرداخت و ادامه داد: در روایتی نقل است که هر فردی حضرت رضا(ع) را زیارت کند و به حق این امام همام عارف باشد، به یاری خدای رستگار، حضرت شفیع او می‌شود.

طباطبائی‌نژاد در ادامه خطبه دوم به سالروز شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی به دست منافقین اشاره و اظهار کرد: پلیدی و پستی منافقین نباید فراموش شود.

وی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در خروج این شبکه تروریستی از لیست تروریست‌ها گفت: لجبازی‌های آمریکا با ایران، پلیدی و پستی آنها را برای همه دنیا روشن می‌کند.

وی در ادامه گفت: به نظر من اولین کسانی که مسئله تروریست را در دنیا تسریع بخشیدند منافقین بودند، قبل از منافقین ترور به ندرت اتفاق می‌افتاد، کسانی که این حرکت پلیدانه را ترویج کردند منافقین بودند که بعد از اینها هم القاعده این حرکت‌ها را ادامه داد.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان مردم آمریکا را فاقد دانش سیاسی دانست و افزود: مردم آمریکا اصلاً به سیاست وارد نیستند، چون روز تا شب سر کار هستند و شب‌ها هم تحت تأثیر رسانه‌های فاسد قرار می‌گیرند و از آنجایی که بی‌سیاست‌ترین مسئولان در کشور آمریکا و دولت‌های غربی هستند، اگر مردم این کشورها رفتار حاکمانشان را می‌دانستند به یقین قیام می‌کردند، این‌ها خود مدام حرف از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم و آزادی می‌زنند، در صورتی که مخالفت علنی با حقوق بشر دارند و از تروریسم دولتی دفاع می‌کنند، این مسائل هیچ وقت از ذهن مردم و تاریخ بشر خارج نمی‌شود و امیدواریم به یاری خدا سران آمریکا که خود در رأس همه ترورها هستند، نابود شوند.

وی با بیان اینکه درست نیست که شما مردم داخل سیاست باشید و تحلیل نکنید به ذکر بیاناتی از رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: «ایشان ریشه گرفتاری‌ها را در دو چیز دانستند، یکی غفلت، تنبلی و کوتاهی مسئولان نسبت به وظایف و اموال عمومی و تجمل‌گرایی و پاسخگویی به مردم و دیگر کسانی که از این کوتاهی‌های ما سوءاستفاده می‌کنند.»

طباطبائی نژاد با اشاره به اینکه برخی از مهره‌چینی‌های اقتصادی اشتباه بوده است، افزود: در اقتصاد اگر مهره اقتصاد را درست سر جای خود قرار ندهی به یقین بازنده خواهی بود.

امام جمعه اصفهان با انتقاد از تشکیل بانک‌های خصوصی در سال‌های اخیر گفت: تشکیل این بانک‌های خصوصی فکر غلطی بوده است، اینها که راه افتاده‌اند آیا به مردم وام می‌دهند و مشکلات مردم را حل می‌کنند؟

وی با تاکید بر این نکته که پول ملت را نباید دست هر شخصی سپرد، ادامه داد: تاسیس بانک‌های خصوصی از همان اول هم غلط بود، اکنون هم غلط است، دولت خودش باید بگوید پول مردم کجا باشد، با این شرایط بانک‌های دولتی هم که باید برای تولید به مردم پول بدهد، می‌خوابد.

طباطبائی‌نژاد با اشاره به اینکه نقل و انتقالات سکه و ارز از سویی دارای اشکال شرعی است، اظهار کرد: دلار و سکه به طور اصولی کالا و جنس نیست که زیاد شود و مردم باید پول خود را جایی سرمایه‌گذاری کنند که ارزش افزوده برای مملکت داشته باشد و به عنوان مثال در کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند که از آن گندم و پنبه و جو حاصل شود، نه اینکه سکه‌ای که تنها طلای آن برای زینت زنان است اقتصاد را تعریف کند، اصلاً چرا باید سکه و ارز خرید و فروش شود، چرا خرید و فروش آن ممنوع نشده و چرا سر چهارراه هر شخصی خرید و فروش می‌کند، دلار را هر کسی که نیاز به خارج از کشور رفتن دارد باید از بانک تهیه کند و به این صورت بازار دلار دچار رکود می‌شود.

خطیب جمعه اصفهان تصریح کرد: پول ملت نباید خرج این موارد بشود، پول مردم باید در صنعت و کشاورزی و تجارت هزینه شود.

طباطبائی‌نژاد در ادامه سخنان خود از وضعیت ایجاد شده برای گندم‌کاران گلایه کرد و گفت: چرا دولت امسال گندم وارد کرده، مگر دو سال پیش اعلام نکردند که به خودکفایی رسیدیم، چرا از 11 میلیون تنی که گندم برداشت شد دولت تنها 3 میلیون تن آن را به قیمتی کم که برای کشاورزان هم به صرفه نیست، خریداری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شرایط تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و دامی مطلوب نیست، گفت: چرا دولت در تعیین قیمت کالاهایی که قصد خرید آن را دارد ناعادلانه رفتار می‌کند، این‌ها همه به خاطر بد چیدن مهره‌های اقتصادی در دولت است که در نهایت کشاورزان و دامداران این رفتار دولت را به حساب زرنگی و یا بلد نبودن می‌گذارند.

نمایند ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اگر به مردم بگوییم که قصور کردیم و غفلت داشتیم و سعی می‌کنیم زیر بناهایمان را اصلاح کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی ملت و کشور ایران را غنی دانست و با اشاره به اینکه به یاری خدا با مقاومت، مشکلات مرتفع می‌شود، اظهار داشت: یقین بدانید که از این شرایط سربلند بیرون می‌آییم.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول