اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نشست خبری شهردار قم-2:

100 دستگاه مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل قم اضافه می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار قم از خرید تجهیزات جدید آتش‌نشانی خبر داد و گفت: به منظور توسعه حمل و نقل عمومی 100 دستگاه مینی‌بوس خریداری شده که به زودی وارد قم می‌شود.

100 دستگاه مینی‌بوس به ناوگان حمل و نقل قم اضافه می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد دلبری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن سالروز سفر مقام معظم رهبری به قم اظهار کرد: مقام معظم رهبری قم را به عنوان شهر بین‌المللی معرفی کردند و ما برای تحقق این امر نیازمند سند راهبردی و طرح بودیم که این سند توسط متخصصین و مدیریت شهری تهیه شده و به زودی رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به توسعه فضای سبز قم گفت: سرانه کنونی فضای سبز قم 14.63 سانتیمتر است که نسبت به سال قبل رشد خوبی داشته است.

شهردار قم با اشاره به سرانه تفریحی فضای شهری قم ابراز کرد: این سرانه از یک متر به 2.5 متر ارتقا یافته و برای افزایش سرانه فضای سبز ایجاد بوستان‌های محله‌ای را مدنظر قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص ترافیک شهر قم عنوان کرد: به منظور رفع این دغدغه کمیته مخصوصی در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم تشکیل شده و تاکنون اقدامات خوبی انجام داده است.

دلبری در عین حال خاطر نشان کرد: با بازگشایی برخی شوارع توانستیم نقطه کور ترافیکی معابر و شوارع شهر قم را کنترل کنیم.

شهردار قم یادآور شد: بازگشایی خیابان‌های شهید روحانی و فاز پنجم عمار یاسر در دستور کار قرار دارد.

وی با انتقاد از عدم تعامل مناسب شهروندان با شهرداری گفت: رشد پروژه‌های شهری با همکاری شهروندان رابطه مستقیم دارد این در حالی است که برخی شهروندان برای اجرای پروژه‌ها با شهرداری همکاری نمی‌کنند.

دلبری نوسازی ناوگان حمل و نقل را از دیگر اقدامات شهرداری قم در یک سال اخیر برشمرد و افزود: در این مدت 180 میلیارد ریال تجهیزات سبک و سنگین خریداری کردیم.

وی با اشاره به تشکیل پلیس ساختمان در قم و نیز خرید 75 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین ابراز کرد: با این تدابیر، آمار ساخت و ساز غیر مجاز در شهر قم به شدت کاهش یافته است.

شهردار قم همچنین از خرید تجهیزات آتش‌نشانی خبر داد و گفت: این تجهیزات به زودی وارد شهر خواهد شد ضمن اینکه 100 دستگاه مینی‌بوس به منظور توسعه حمل و نقل عمومی خریداری شده است.

وی عدم وجود پارکینگ را از دیگر معضلات استان قم عنوان کرد و گفت: برای ایجاد پارکینگ در سطح شهر قم توسط بخش خصوصی برخی سیاست‌های تشویقی را در نظر گرفتیم.

دلبری همچنین از ایجاد پژوهشکده معماری اسلامی ایرانی در قم خبر داد و گفت: توجه به معماری اسلامی ایرانی جزو تأکیدات رهبری بوده است و به این منظور در بعد معماری اسلامی و هویت ایرانی دبیرخانه‌ای را تشکیل خواهیم داد و نخستین همایش آن نیز هم‌زمان با روز معمار در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

وی همچنین از توسعه ورزش همگانی در فضاهای ورزشی قم خبر داد و گفت: در حال حاضر به اتمام پروژه‌ها اهتمام زیادی داریم و امیدواریم با همراهی مسئولان و با استفاده از منویات رهبری این مهم محقق شود.

شهردار قم در خصوص پروژه 9 دی گفت: برای این پروژه زمان انتصاب من به عنوان شهردار قم 34 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده بود که با اضافه شدن رمپ‌هایی به آن اعتبار این پروژه را به 110 میلیارد تومان افزایش دادیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول