اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد

ضرورت توجه بیشتر به محیط زیست انسانی در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در گذشته بی‌توجهی‌هایی نسبت به محیط زیست انسانی صورت گرفته که این بی‌توجهی‌ها باید با تلاش بیشتر در این زمینه در استان جبران شود.

ضرورت توجه بیشتر به محیط زیست انسانی در قم

محمودعلی‌ رکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در رابطه با محیط زیست انسانی استان قم اظهار کرد: محیط زیست انسانی از اهمیت فوق‌العاده‌ای در شاخص‌های عمومی سلامت جامعه برخوردار است.

وی با بیان اینکه سلامت عمومی جامعه بدون توجه به محیط زیست انسانی ممکن نیست، ادامه داد: همان قدر که حفاظت از محیط زیست طبیعی اهمیت دارد، توجه به سلامت محیط زیست انسانی نیز می‌تواند اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ابراز کرد: در گذشته بی‌توجهی‌هایی نسبت به محیط زیست انسانی صورت گرفته که این بی‌توجهی‌ها باید با تلاش بیشتر در این زمینه جبران شود.

وی با اشاره به گستردگی شاخص‌های سلامت در محیط زیست انسانی بیان کرد: در این عرصه باید تمام دستگاه‌ها و نهادهایی که به نوعی درگیر مسائل شهری هستند، وارد عمل شوند تا بتوانیم شاهد ارتقای سلامت در این حوزه باشیم.

رکنی عنوان داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این راستا برنامه‌های مختلفی را با پشتیبانی فکری و علمی کارشناسان در دست اجرا دارد.

وی افزود: پایش زیست محیطی در این زمینه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که به طور منظم انجام می‌شود تا تهدیدات شناخته شده و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ابراز کرد: در تابستان امسال از 143 واحد صنعتی، 14 واحد معدنی و 9 واحد خدماتی توسط بازرسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در این رابطه بازدید شد.

وی ادامه داد: از این تعداد 59 واحد شاخص‌های زیست محیطی را در فعالیت‌های خود رعایت نکرده بودند که 51 مورد جزء واحدهای صنعتی بودند.

رکنی آلودگی صوتی را از آلودگی‌های مهم محیط زیست انسانی دانست و گفت: علاوه بر 59 اخطاری که در بازدیدهای تابستان امسال به واحدهای صنعتی و خدماتی داده شد، یک سری بازرسی‌های خاص اندازه‌گیری صدای منتشره از واحدهای صنعتی و خدماتی انجام شد که واحدهای متخلف اخطار دریافت کردند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول