اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتا استان اصفهان:

اعضای باند کلاهبرداری از حساب‌های بانکی شهروندان اصفهانی دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتا استان اصفهان از اجرای عملیات ویژه برای دستگیری اعضای باندی که از طریق اینترنت اقدام به سرقت اطلاعات بانکی افراد و برداشت از حساب‌های آنها می‌کردند، خبر داد.

اعضای باند کلاهبرداری از حساب‌های بانکی شهروندان اصفهانی دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی پایگاه اطلاع رسانی نیروی انتظامی، ستار خسروی اظهار کرد: در پی ارائه شکایت‌های متعددی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنها، بلافاصله تحقیقات تخصصی کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: کارآگاهان با استفاده از اظهارات مالباختگان و تکنیک‌های ویژه در پلیس فتا و با پیگیری‌های فنی و تخصصی در حوزه سایبر سرانجام مشخص شد سه جوان به نام‌های (میثم ـ ا)، (شهاب ـ ش) و (رضا ـ ق) با تشکیل یک باند اقدام به سرقت اطلاعات بانکی مردم و برداشت غیر مجاز از حساب آنها می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان بیان کرد: با مشخص شدن هویت اعضای باند مخفیگاه‌های آنها با کمک واحدهای اجرایی و عملیاتی شناسایی و مأموران طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه هر سه نفر آنها را در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: این افراد با ایجاد یک وب سایت جعلی به نامwww.echrge.com  و ایجاد یک ایمیل با روش فیشینگ اطلاعات حساب افراد را در خریدهای اینترنتی سرقت کرده و سپس با استفاده از اطلاعات بدست آمده از طریق اینترنت اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی آنها می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه در این عملیات سایت نام ‌برده به سرعت مسدود و تعداد 430 شماره حسابی که اطلاعات آن سرقت شده بود، کشف و از طریق بانک‌های مربوطه به مالباختگان اطلاع‌رسانی شده، گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شده و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

وی تصریح کرد: متهمان تاکنون از چندین حساب برداشت کرده بودند که خوشبختانه با اشرافیت کامل کارآگاهان پلیس فتا این باند در مراحل اولیه فعالیت خود شناسایی، منهدم و اقدامات آنها خنثی شد و از ادامه برداشت و خسارت‌های مادی بیشتر بر مردم جلوگیری به عمل آمد.

خسروی در پایان با بیان اینکه پیچیده شدن جرائم در عصر جدید نیازمند هوشیاری و مراقبت بیشتر مردم است، گفت: توصیه پلیس فتا به کاربران اینترنت این است که در هنگام خریدهای اینترنتی از کلیک کردن بر روی آگهی‌های دروغین خودداری کنند.

وی در مورد روش‌های پیشگیری از سرقت و کلاهبرداری در محیط مجازی نیز بیان کرد: کاربران اینترنت باید برای اینکه در دام افراد تبهکار نیافتند در هنگام خرید به نوار آدرس دقت و پس از باز شدن درگاه بانک در صورتی که درگاه فاقد پروتکل  SSLیا همان Https بود از ورود اطلاعات خودداری کنند.

این مقام انتظامی دقت در مورد نماد الکترونیکی فروشگاه مجازی و اطمینان یافتن از اصالت فروشگاه اینترنتی را از نکات بارز و مهم در خریدهای اینترنتی دانست و تاکید کرد: تغییر رمز پس از هر بار خرید اینترنتی می‌تواند کاربران را از سرقت‌ها و کلاه‌برداری‌های اینترنتی مصون نگه دارد.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول