اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

«تک‌فرزندی» جامعه ایران را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی و قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تک‌فرزندی جامعه ایران را تهدید می‌کند و تا 38 سال دیگر به ازای هر پنج نفر مصرف‌کننده یک نفر کار می‌کند و بیشتر مردم ایران پیر می‌شوند.

«تک‌فرزندی» جامعه ایران را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، فرهنگ بابامحمودی ظهر امروز در بازدید از بخش آنکولوژی بیمارستان بوعلی سینا شهرستان ساری بیان داشت: کودک شالوده و اساس زندگی والدین است و باید خوب تربیت شوند.

این مسئول افزود: فرزندان از پدر و مادر و ارزش‌های خانواده فرار می‌کنند و دلیل این ناهنجاری ریشه در رفتار والدین در تربیت فرزندان دارد.

بابامحمودی به اهمیت تغذیه کودک از شیر مادر اشاره کرد و تاکید کرد: شیر مادر برای حفظ سلامت مادر هم مهم است و شیر و مهر مادر جایگزین ندارد.

وی با بیان اینکه شیر خشک فقط شکم کودک را پر می‌کند، تصریح کرد: شیر خشک با شیر مادر تفاوت بسیار زیادی دارد و شیر مادر از کودک در برابر بیماری‌ها حفظ می‌کند و مادران حتما باید به کودکان خود شیر دهند.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان داشت: کودک علاوه بر تغذیه جسم باید روحش نیز تغذیه شود و والدین باید توجه کنند که کودکان از چه غذایی روحشان تغذیه می‌شود و با واکسن به موقع و تغذیه مناسب فرزندانی سلامت با طول عمر طولانی داشته باشیم.

بابامحمودی تصریح کرد: بیماری‌ها از دو نوع عفونی و غیرعفونی هستند که اسهال شایع‌ترین مرگ است که با بهبود آب آشامیدنی قابل پیشگیری است.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان داشت: مازندران نزدیک به 2 هزار بیمار تالاسمی دارد که بعد از استان فارس مقام دوم کشور را دارد و یکی از مهم‌ترین دلیل افزایش تالاسمی ازدواج فامیلی است

وی به تاسیس بیمارستان برای کودکان سرطانی در مرکز استان اشاره کرد و ادامه داد: بیمارستان برای درمان کودکان سرطانی کم داشتیم که به کمک خیرین استان در حال ساخت است.

بابامحمودی تاکید کرد: اگر بیماری سرطان در کودکان به موقع شناسایی شود کودکان می‌توانند عمر معقولی داشته باشند که با ساخت این بیمارستان این امر محقق می‌شود.

این مسئول بیان داشت: تک فرزندی جامعه ایران را تهدید می‌کند تا 38 سال دیگر به ازای هر پنج نفر مصرف‌کننده یک نفر کار می‌کنند و بیشتر مردم ایران پیر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیمارستان بوعلی سینا در سال 1334 ساخته شد و یکی از مهم‌ترین مراکز آموزش و پژوهشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول