اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان:

فرزند حاصل لقاح مصنوعی بر بی‌فرزندی ارجحیت دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان گفت: تولد فرزند حاصل از لقاح مصنوعی بر نبود فرزند در خانواده‌ها را توصیه می‌کنم و ارجحیت دارد.

فرزند حاصل لقاح مصنوعی بر بی‌فرزندی ارجحیت دارد

سیدمهدی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: اگر چه روش لقاح مصنوعی برای فرزنددار شدن همراه با عوارض است، اما به دلیل اینکه عوارض روحی و اجتماعی بی‌فرزندی بر خانواده‌ها بیش از این است بنابراین هیچ‌گاه بی‌فرزندی را بر تولد فرزند حاصل از لقاح مصنوعی به خانواده‌ای توصیه نمی‌کنم.

وی ادامه داد: هر ساله بسیاری از خانواده‌های ایرانی به دلیل بچه‌دار نشدن از هم می‌پاشند و اثرات روانی که از طلاق بر هر دو طرف وارد می‌شود بیش از عوارضی است که در اثر لقاح مصنوعی بر مادر و فرزند تحمیل می‌گردد.

مدیرعامل مرکز باروری و ناباروری استان اصفهان تصریح کرد: بسیاری از این خانواده‌های نابارور به مرور از تماس با دیگران پرهیز می‌کنند، به طوری که اثرات روانی جبران‌ناپذیری به زوج‌ها وارد می‌شود.

وی در ارتباط با مسئله شرعی بودن فرزند حاصل از لقاح مصنوعی و رحم اجاره‌ای افزود: بیشتر خانواده‌ها در اینکه پس از بزرگ‌شدن فرزندشان آیا حق او است که بداند به چه شکلی متولد شده یا خیر دچار شک و تردید هستند که مراجع قضایی پس از 18 سالگی را زمان مطرح کردن آن عنوان کردند و مراجع شرعی اعلام کردن نحوه تولد آنها را ضروری ندانستند.

احمدی با بیان اینکه فاکتورهای محیطی در افزایش میزان ناباروری در ایران تأثیر بسیاری داشته است، تاکید کرد: مصرف بالای میوه و سبزیجات یکی از عوامل موثر در افزایش میزان باروری دختر و پسر است.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول