اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی خبر داد

ثبت و احوال آذربایجان غربی آماده ارائه خدمات در روز انتخابات

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت و احوال آذربایجان غربی گفت: ثبت و احوال آذربایجان غربی آماده ارائه خدمات شناسنامه و کارت ملی در روز انتخابات مجلس است.

ثبت و احوال آذربایجان غربی آماده ارائه خدمات در روز انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد جوان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ادارات ثبت احوال استان امروز پنجشنبه 11 اسفند ماه جاری تا ساعت 18 و در روز انتخابات نیز تا پایان زمان رای‌گیری برای ارائه خدمات ثبت احوال به مردم دایر است.

وی با بیان اینکه این امر در راستای مشارکت گسترده مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد افزود: با توجه به الزامی بوده ارائه کارت شناسایی ملی و شناسنامه در زمان رای‌گیری، ادارات ثبت احوال برای شهروندانی که کارت ملی آن‌ها مفقود و یا در دسترس نیست گواهی تایید شماره ملی صادر می‌کند.

جوان اضافه کرد: درخواست‌های صدور شناسنامه المثنی که مدرک خود را تحویل ادارات داده‌اند بدون زمان‌بندی و خارج از مهلت قانونی صادر می‌شود.

این مسئول ادامه داد: شناسنامه‌های افرادی که برای الصاق عکس، تغییر نام و نام خانوادگی یا هرگونه اصلاح مشخصات سجلی به ادارات ثبت‌ احوال تحویل شده بلافاصله صادر و آماده تحویل به صاحبان شناسنامه است.

وی با اشاره به تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در استان آذربایجان غربی گفت: 2 میلیون و 3 هزار و 82 نفر در آذربایجان غربی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد 66 هزار و 550 نفر رای اولی بوده و برای نخستین بار در انتخابات شرکت می‌کنند.

شایان ذکر است، در حال حاضر 92 نفر برای کاندیداهای نمایندگی مجلس نهم در استان صلاحیت دارند که از این تعداد پنج نفر انصراف داده و تعداد کاندیداهای استان به 87 نفر رسیده است.

براساس اعلام ستاد انتخابات استان، یک‌هزار و 862 نفر بازرس، 187 سربازرس و 125 نفر عضو هیئت بازرسی برای صیانت و حراست از آرای مردم فعالیت می‌کنند.

در استان آذربایجان غربی یک‌هزار و 855 شعبه اخذ رای وجود دارد که از این تعداد 805 شعبه در شهر و یک‌هزار و 50 شعبه نیز در روستاهای استان مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول